SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mediacap: odpis dotyczący Plastream obniży wyniki o 2,3 mln zł, są dwie oferty inwestycyjne

Holding marketingowo badawczy Mediacap dokonał odpisu obniżającego wartość jego spółki zależnej Plastream, w konsekwencji jego skonsolidowane wyniki za ub.r. zmaleją o 2,3 mln zł, a jednostkowe - o 1,5 mln zł. Firma dodała, że otrzymała dwie oferty inwestycji w Plastream.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz MediacapuJacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Mediacap w komunikacie giełdowym uzasadnił, że odpis aktualizujący wartość spółki Plastream i związanych z nią aktywów został utworzony „z uwagi na słabsze niż zakładane tempo rozwoju spółki Plastream i co za tym idzie duże prawdopodobieństwo, że nie przyniesie w przyszłości przewidywanych korzyści ekonomicznych”.

- Przedłużający się proces komercjalizacji projektów oraz wysoki poziom koniecznych nakładów operacyjnych i inwestycyjnych wynikający z zaawansowania technologicznego projektu stanowił duże obciążenie finansowe i negatywnie wpływał na wynik netto Grupy Mediacap - stwierdzono.

Zaznaczono, że odpis stanowi operację o charakterze księgowym, nie ma wpływu na bieżącą działalność operacyjną ani na pozycję gotówkową grupy kapitałowej Mediacap. Firma zastrzegła też, że „wszystkie powyższe dane są wstępnymi, niezaudytowanymi danymi szacunkowymi i mogą ulec zmianie w toku finalizowania prac nad sprawozdaniami finansowymi za 2019 r.”

Dwie oferty zainwestowania w Plastream

W styczniu br. spółka Plastream znalazła się ze swoim projektem na liście wybranych do dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Ma uzyskać 6,64 mln zł na Opracowanie innowacyjnego systemu dla kas samoobsługowych opartego o technologię rozpoznawania produktów na obrazie.

W listopadzie ub.r. Mediacap poinformował, że zdecydował się na przegląd rynku pod kątem potencjalnego partnera strategicznego dla Plastream. W styczniu zaznaczył, że szuka podmiotu, który „wesprze komercjalizację produktów spółki zależnej oraz zapewni jej dodatkowe finansowanie, w tym m.in. na realizację projektu”.

Natomiast w zeszły piątek Mediacap wyjaśnił, dlaczego z opóźnieniem poinformował o odpisie dotyczącym Plastream. - Niezwłoczne ujawnienie informacji poufnej mogłoby spowodować ryzyko negatywnego wpływu na wynik negocjacji i oferty złożone przez ewentualnych inwestorów. W szczególności wcześniejsze ujawnienie informacji poufnej mogłoby skutkować otrzymaniem gorszych warunków ofert, niż w przypadku utrzymania informacji w poufności. Wystąpienie któregokolwiek z powyższych przypadków mogłoby przełożyć się negatywnie na możliwość osiągnięcia przez emitenta (czyli Mediacap - przyp.) założonych celów biznesowych i finansowych - napisała firma.

- Powodem ujawnienia ww. informacji poufnej jest otrzymanie ofert od dwóch potencjalnych inwestorów - dodał Mediacap.

Mediacap w czasie epidemii

W połowie marca Mediacap poinformował, że rozprzestrzenianie się koronawirusa może spowodować w bieżącym półroczu zatory płatnicze i spadek liczby zleceń, co przekłada się na ryzyko istotnie niższych przychodów firmy. Jej władze rozważają ograniczenie nowych projektów inwestycyjnych w br.

Do Mediacapu należą przejęte w ostatnich latach sieci partnerskie TalentMedia, LifeTube i Gamellona (jesienią ub.r. firma w oparciu o nie utworzyła grupę LTTM), Scholz&Friends Warszawa, EmLab, The Digitals i Booost tworzące Grupę S/F oraz firmy badawcze IQS i Plastream.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że grupa LTTM zmniejszyła zatrudnienie. - W związku z globalnym kryzysem i aktualną sytuacją na rynku reklamowym, zaadaptowaliśmy nasze struktury i wstrzymaliśmy niektóre inwestycje w nowe obszary. Zmiany objęły kilkanaście osób z różnych działów i na różnych stanowiskach. W niektórych przypadkach dokonaliśmy przesunięć pomiędzy działami lub ograniczyliśmy zakres współpracy na czas kryzysu. Niestety, w kilku zmuszeni byliśmy rozwiązać umowy - powiedział nam jej szef Paweł Stano.

Według wstępnych danych Mediacap w ub.r. zanotował wzrost skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 41,8 proc. do 133,75 mln zł oraz zysku EBITDA (bez pozytywnego efektu MSSF 16) o 44,6 proc. do 10,4 mln zł.

Firma jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy, większościowym akcjonariuszem jest jej prezes Jacek Olechowski z podmiotami zależnymi (ma 52,88 proc. kapitału). W piątek na koniec sesji za akcję spółki płacono 1,25 zł, co daje kapitalizację w wysokości 23,12 mln zł.

Przez miniony miesiąc kurs Mediacapu obniżył się o 38,8 proc., indeks WIG w tym czasie zmalał o 20,5 proc., a WIG branży mediowej (obejmujący m.in. Mediacap) - o 28,5 proc.

Dołącz do dyskusji: Mediacap: odpis dotyczący Plastream obniży wyniki o 2,3 mln zł, są dwie oferty inwestycyjne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl