SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mediacap przy spadku wpływów o 11 proc. zwiększył zysk dzięki oszczędnościom

Według szacunkowych danych w trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Mediacap, do której należą Grupa S/F, LTTM i IQS, zanotował spadek przychodów sprzedażowych rok do roku o 11 proc. do 28,8 mln zł. Natomiast dzięki wprowadzonym oszczędnościom zysk EBITDA firmy poszedł w górę z 2,6 do ok. 3,4 mln zł.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz MediacapuArticle

- Przychody utracone w wyniku niemożliwości realizowania wybranych działań na rzecz klientów na skutek pandemii COVID-19, zastąpiły częściowo inne, dedykowane rozwiązania i usługi świadczone w trybie online. W rezultacie szacowane przychody, są wyższe niż założony plan finansowy uwzględniający negatywny efekt COVID-19, który zakładał znaczący spadek przychodów - skomentowano w komunikacie giełdowym Mediacapu.

W trzecim kwartale br. spadek przychodów firmy rok do roku był znacznie płytszy niż w drugim kwartale, kiedy wpływy zmalały o 22,9 proc. do 23,8 mln zł, a zysk netto z 1,33 mln zł do 757 tys. zł.

Z kolei zysk EBITDA Mediacapu zwiększył się w zeszłym kwartale z 2,6 do ok. 3,4 mln zł. Firma uzasadniła, że nastąpiło to „między innymi dzięki szybko wprowadzonym mechanizmom oszczędnościowym”.

- W trakcie III kwartału 2020 realizowaliśmy projekty pracując w trybie hybrydowym oraz zdalnym. Elastyczne dostosowanie do obostrzeń wynikających z pandemii, wpłynęło na nasz mix sprzedażowy, skoncentrowany obecnie na usługach świadczonych online - w szczególności rozwijamy usługi performance marketingu (w ramach w ramach Grupy S/F) badań online (w ramach IQS) i influencer marketingu (w ramach LTTM). W tych segmentach umacniamy naszą pozycję rynkową co powinno zaprocentować w przyszłości. W rezultacie organizacja pracuje dziś efektywnie w trybie mieszanym, a rentowność w trzech kwartałach była lepsza niż zakładaliśmy jeszcze wiosną - komentuje Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu.

Do Mediacapu należą Grupa S/F (obejmująca agencje marketingowe Scholz&Friends Warszawa, EmLab, The Digitals i Booost), utworzona jesienią ub.r. grupa LTTM (w jej skład wchodzą zajmujące się influencer marketingiem TalentMedia, LifeTube, Gameset i Gamellon) oraz firma badawcza IQS.

Wiosną w LTTM zmniejszono zatrudnienie o ok. 9 proc., natomiast w lipcu zamknięto spółkę Mellon Media zajmującą się produkcją autorskich treści na YouTube’a. Z zarządu LTTM z końcem br. odejdzie Piotr Łuczak, a w połowie 2021 roku Krystian Botko.

Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. Jacek Olechowski ma 52,08 proc. akcji spółki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mediacap przy spadku wpływów o 11 proc. zwiększył zysk dzięki oszczędnościom

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketingowiec
"(...) dzięki wprowadzonym oszczędnościom" HAHAHAH

Czyli Prezesostwo zabrało pracownikom żeby wynik giełdowy się zgadzał (SIC!)
TO TAKIE POLSKIE
odpowiedź
User
Blank
Raczej pozwalniało pracowników
odpowiedź
User
Kibic
Tak się robi wynik! Byli pracownicy są dumni z dołożenia cegiełki
odpowiedź