Według badania Mediapanel w grudniu ub.r. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,77 mln polskich internautów, co dało 96,8 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej Grupa miała 28,67 mln użytkowników i 96 proc. zasięgu.
Należący do Google’a YouTube jest klasyfikowany osobno (jako serwis www i aplikacja mobilna), miesiąc do miesiąca osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 25,81 do 26,35 mln, Grupa Allegro - z 22,51 do 22,54 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 21,75 do 21,93 mln.
Eurozet ze spadkiem, mocno w górę e-sklep RTV Euro AGD
Zmalała natomiast odwiedzalność kilku wydawców mających w portfolio głównie serwisy i aplikacje z treściami redakcyjnymi. Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała spadek z 23,42 do 23,17 mln użytkowników, Grupa Wirtualna Polska - z 21,15 do 20,88 mln, a Grupa Eurozet - z 11,77 do 11,13 mln.

Z drugiej strony w serwisach i aplikacjach Grupy Polsat-Interia liczba internautów zwiększyła się z 20,47 do 20,6 mln, Grupa ZPR Media osiągnęła wzrost z 15,02 do 15,39 mln, a Grupa Agora - z 17,87 do 18 mln.
Szczyt przedświątecznego sezonu zakupowego widać w wynikach kilku platform e-commercowych. Grupa Ceneo.pl zanotowała wzrost z 13,37 do 14,07 mln użytkowników, Mediaexpert.pl - z 12,19 do 13,09 mln, a Euro.com.pl, internetowy sklep sieci handlowej RTV Euro AGD - z 9,57 do 10,91 mln.
Prawie 30 mln internautów w Polsce
W badaniu łączną liczbę internautów w naszym kraju oszacowano na 29,7 mln, tyle samo co w listopadzie ub.r. Natomiast szacunkowa liczba użytkowników korzystających z internetu codziennie zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 24,8 do 24,9 mln.

Przeglądarkowy YouTube przed Facebookiem
Domena Google.com w porównaniu z listopadem osiągnęła wzrost z 27,71 do 28,03 mln użytkowników, a Google.pl - z 10,73 do 11,28 mln.
W przeglądarkowym YouTubie liczba internautów zwiększyła się z 21,06 do 21,95 mln, dzięki czemu serwis wyprzedził przeglądarkowego Facebooka.
Na Onet.pl liczba użytkowników zmalała z 19,84 do 19,26 mln, na WP.pl - z 16,49 do 16,31 mln, a na o2.pl - z 12,39 do 11,61 mln. Za to Interia.pl zanotowała wzrost z 13,8 do 14,57 mln, a Gazeta.pl - z 12,3 do 12,67 mln.

Grupa OLX w dół na komputerach, Netflix przed Interią
Na komputerach Grupa Google osiągnęła wzrost liczby internautów z 22,73 do 22,84 mln, Grupa YouTube - z 15,85 do 16,94 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 14,84 do 15,51 mln.
Zmalały wyniki Grupy Allegro (z 13,43 do 13,11 mln użytkowników), Grupy Wirtualna Polska (z 12,68 do 12,22 mln), Grupy Ringier Axel Springer Polska (z 11,92 do 11,55 mln) oraz Grupy Polsat-Interia - z 8,95 do 8,63 mln. Grupa OLX wskutek spadku z 7,21 do 6,71 mln odwiedzających przesunęła się dwie pozycje w dół.
Za to Netflix i Instagram śrubowały swoje rekordowe wyniki na komputerach. Pierwszy serwis osiągnął wzrost z 4,82 do 5,14 mln internautów, a drugi - z 4,67 do 4,95 mln.

Liczba użytkowników Google.com na komputerach zwiększyła się z 22,32 do 22,55 mln, a w przypadku Google.pl - z 8,82 do 9,3 mln.
Allegro.pl zanotowało spadek z 12,49 do 12,07 mln, WP.pl - z 8,84 do 8,64 mln (w konsekwencji została wyprzedzona przez Google.pl), a Onet.pl - z 8,59 do 8,27 mln.
Netflix dzięki wzrostowi wyprzedził Interię, na której liczba internautów zwiększyła się z 4,91 do 4,97 mln.

Onet i WP ze spadkami w mobile’u, zyskały Interia i Gazeta.pl
Na smartfonach i tabletach Grupa Google miesiąc do miesiąca osiągnęła wzrost z 25,87 do 26,33 mln użytkowników, a YouTube - z 23,69 do 24,3 mln.
Na przeglądarkowym Facebooku liczba internautów zmalała z 16,5 do 16,27 mln, przez co serwis spadł o dwie pozycje. Grupa Eurozet zanotowała spadek z 11,29 do 10,72 mln, a Grupa Ceneo.pl - wzrost z 11,12 do 11,74 mln.

Google.com na urządzeniach mobilnych osiągnęło wzrost z 23,07 do 24,08 mln użytkowników. Natomiast na Onet.pl liczba użytkowników zmalała z 18,48 do 17,95 mln, na Allegro.pl - z 14,94 do 14,68 mln, a na WP.pl - z 14,64 do 14,44 mln.
Z kolei Interia.pl zanotowała wzrost z 12,67 do 13,52 mln, a Gazeta.pl - z 11,85 do 12,3 mln.
Netflix i TikTok śrubują rekordy

Wyniki zdecydowanej większości czołowych aplikacji mobilnych znacząco się zwiększyły miesiąc do miesiąca. Liderujące Google osiągnęło wzrost z 23,49 do 24,36 mln użytkowników, YouTube - z 22,25 do 23,15 mln, Facebook - z 22,07 do 22,65 mln, a Messenger - z 21,48 do 22,18 mln.
Kolejny miesiąc z rzędu w górę poszły wyniki aplikacji Netflixa (z 10,3 do 10,96 mln internautów) i TikToka (z 9,34 do 10,25 mln).
Natomiast aplikacja Aliexpress zanotowała spadek z 8,59 do 8,39 mln użytkowników, a Żappka - z 7,75 do 7,62 mln.

Wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu o kilka długości przed konkurentami prowadzi Allegro, które osiągnęło wzrost z 9,75 do 10,2 mln użytkowników.
W aplikacji Playera liczba internautów zwiększyła się z 1,29 do 1,67 mln.










