SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Byli menedżerowie Allegro i CCC uruchomili platformę e-commerce dla firm merXu

Wystartowała merXu - horyzontalna platforma e-commerce dla firm z Europy Środkowo-Wschodniej handlujących produktami z kategorii niekonsumpcyjnych. Szefem serwisu jest Przemysław Budkowski, w przeszłości prezes Allegro. W merXu zainwestowały m.in. fundusze Accel i Point Nine Capital.

Przemysław Budkowski, fot. twitter.com/pbudkowskiArticle

Platforma merXu przeznaczona jest dla firm różnej wielkości:  zarówno z sektora małych i średnich, jak i dużych podmiotów. Można na niej handlować towarami z kategorii niekonsumpcyjnych takich jak chemia, budownictwo, elektrotechnika, instalacje, produkty przemysłowe, BHP i narzędzia dla profesjonalistów.

merXu skierowane jest przede wszystkim dla producentów, hurtowników i dystrybutorów towarów z tych kategorii, a także generalnych wykonawców i podwykonawców z branży budowlanej, deweloperów, firm instalacyjnych, hurtowni, sklepów detalicznych oraz firm produkcyjnych. Korzystanie z platformy jest w pełni bezpłatne.

- Rynek B2B szybko się zmienia, a my chcemy brać aktywny udział w jego cyfrowej transformacji. Zmiany, które w ostatnich latach zachodziły na rynku e-commerce B2C, teraz mają miejsce w środowisku B2B. Dlatego postawiliśmy sobie za cel wspierać firmy z tego sektora, dostarczając im kompleksowe narzędzie łączące przejrzystość i wygodę użytkowania z funkcjonalnościami znacznie usprawniającymi codzienną pracę i pozwalającymi optymalizować koszty - mówi Przemysław Budkowski, CEO merXu.

Na merXu handel hurtowy i detaliczny

Jak działa merXu? Na platformie jedną firmę może reprezentować wielu handlowców, przedsiębiorstwo może też wgrać do serwisu całą swoją strukturę organizacyjną. Sprzedający dodają na merXu katalogi oferowanych produktów, dzięki czemu kupujący mogą wyszukiwać produkty nie tylko po nazwie, ale też po numerze identyfikacyjnym (EAN) i według określonych parametrów.

Towary można kupować w ilościach hurtowych bądź pojedynczo, a także poprzez transakcje zbiorcze czy zapytania ofertowe. Kupcy mogą również informować, na jakie towary mają zapotrzebowanie, a sprzedawcy sami mogą się do nich zgłaszać.

Na platformie jest dostępny komunikator z możliwością tłumaczenia wiadomości w czasie rzeczywistym na lokalne języki potencjalnych kontrahentów. Z poziomu komunikatora możliwe jest także negocjowanie cen oraz ustalanie metod płatności i warunków rozliczeń.

merXu zapewnia, że na etapie rejestracji weryfikuje każdy podmiot, aby zapewnić swoim użytkownikom maksymalne bezpieczeństwo, m.in. przy transakcjach międzynarodowych.

merXu założyli byli menedżerowie Allegro i CCC

Przemysław Budkowski w latach 2009-2018 pracował w Grupie Allegro. Początkowo był dyrektorem zarządzającym, a od 2011 prezesem spółek Allegro.pl i Ceneo.pl. Wiosną 2018 roku na tym stanowisku zastąpił go Francois Nuyts.

Innymi założycielami merXu są Tomasz Nowak i Sebastian Pietrowski, którzy wcześniej też przez wiele lat pracowali w Allegro. Nowak był dyrektorem operacyjnym segmentu marketplace w regionie CEE, a Pietrowski - engineering directorem i chief architectem.

W gronie zarządzających nową platformą są również Piotr Nowjalis - były dyrektor finansowy firmy obuwniczej CCC, Vaclav Liska - założyciel i były CEO czeskiego Aukro, a także Toomas R. Raist - były CEO estońskiego marketplace’u Osta.

W merXu zainwestowały m.in. amerykański fundusz venture capital Accel (w przeszłości inwestował m.in. w Facebooka, Slacka, Dropboxa i Spotify) oraz niemiecki Point Nine Capital (w jego portfolio inwestycyjnym są Zendesk, Revolut czy Brainly).

Platforma merXu jest skierowana do firm z Europy Środkowo-Wschodniej. - Tutejsze firmy są konkurencyjne cenowo, profesjonalne i oferują wysokojakościowe produkty. Każde państwo ma przy tym swoją charakterystykę przemysłową, własne wymogi prawne, a w związku z tym zróżnicowaną politykę eksportową i importową. Dzięki platformie merXu ułatwiamy skuteczną wymianę handlową - eksport towarów o największym potencjale sprzedażowym oraz import produktów poszukiwanych przez firmy - podkreśla Przemysław Budkowski.

- Wprawdzie istnieją już platformy typu marketplace dedykowane handlowi B2B jak choćby Alibaba, ale mają one pewne ograniczenia. Co ważne, merXu powstało w naszym regionie geograficznym i jest dedykowane firmom z tej części Europy - bardzo dobrze znamy tutejsze uwarunkowania, zdajemy sobie sprawę z typowo lokalnych wyzwań, widzimy też ogromny potencjał regionu i dlatego chcemy pomóc przedsiębiorcom go wykorzystać i rozwijać - dodaje szef merXu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Byli menedżerowie Allegro i CCC uruchomili platformę e-commerce dla firm merXu

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek
MerXu srerXu. Kasa z funduszy jest, można się przez chwilę pobawić. Sukcesu nie wróżę.
odpowiedź
User
Terry
Takie platformy to lekko licząc raz na półtora roku powstają.
odpowiedź
User
Ekspert
Marny design karty produktu, marna nazwa serwisu (trudna w wymówieniu i zapamiętaniu), domena .com. Trzy elementy niby nic wielkiego a sprawią, że nikt nie będzie o nich słyszał poza tymi, którzy tam wystawią swoje produkty.
odpowiedź