18 mln Polaków na Messengerze. Discord przed Teamsem, Zoom ze spadkiem

Zdecydowanym liderem wśród komunikatorów internetowych w Polsce jest Messenger, a po kilkanaście milionów użytkowników miesięcznie mają też komunikatory Google’a i WhatsApp. Platforma Teams jest dużo popularniejsza niż Zoom i Clickmeeting.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
18 mln Polaków na Messengerze. Discord przed Teamsem, Zoom ze spadkiem

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. z Messengera skorzystało 18,11 mln polskich internautów, czyli 60,97 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził w aplikacji średnio 8 godzin,  minuty i 50 sekund.

Mniej więcej połowa polskich internautów skorzystała z komunikatorów Google’a i WhatsAppa (który tak jak Messenger należy do Meta Platforms). Te pierwsze zanotowały 15,84 mln użytkowników, 53,31 proc. zasięgu oraz godzinę, 35 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania, zaś WhatsApp - 14,18 mln odwiedzających, 47,73 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 16 minut i 42 sekundy średniego czasu.

Na kilka godzin przyciągał też użytkowników Discord - odwiedziło go 4,63 mln internautów (co dało 15,59 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 39 minut i 48 sekund. Aplikacja Telegram zanotowała 1,91 mln odwiedzających, 6,42 proc. zasięgu oraz 66 minut i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Signal - 1,11 mln użytkowników, 3,73 proc. zasięgu oraz 61 minut i 12 sekund średniego czasu.

W zestawieniu jest kilka komunikatorów wykorzystywanych głównie do celów biznesowych. Teams przyciągnął 2,75 mln internautów (9,27 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 31 minut i 47 sekund. Zoom zanotował 1,6 mln użytkowników, 5,39 proc. zasięgu oraz 48 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania, a Clickmeeting - 788 tys. użytkowników, 2,65 proc. zasięgu oraz 20 minut i 50 sekund średniego czasu.

Natomiast z aplikacji Viber skorzystało 782,8 tys. internautów (2,64 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 26 minut i 36 sekund.

grafika

Miesiąc do miesiąca Messenger stracił 199,6 tys. użytkowników (to 1,1 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 33 minuty i 22 sekundy (7,4 proc.). podobnie zmieniły się wyniki komunikatorów Google’a, Discorda i Zooma. Pierwsze zanotowały spadek o 384,4 tys. odwiedzających (2,4 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 58 sekund (1 proc.), zaś Zoom - spadek o 199,3 tys. użytkowników (11,1 proc.) oraz wzrost średniego czasu o 12 minut i 36 sekund (35,5 proc.).

Na WhatsAppie ubyło 13,4 tys. internautów (0,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 2 minuty i 45 sekund (1,4 proc.). Signal zanotował spadek o 50,4 tys. użytkowników (4,3 proc.) oraz przeciętnego czasu korzystania o 2 minuty i 3 sekundy (3,2 proc.), Telegram - o 88,6 tys. użytkowników (4,4 proc.) oraz 25 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu (27,6 proc.), a Viber - o 23,6 tys. odwiedzających (2,9 proc.) oraz 10 minut i 19 sekund średniego czasu (27,9 proc.).

Z kolei Discord zyskał 285,1 tys. użytkowników (6,5 proc.), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 9 minut i 34 sekundy (5,6 proc.), a Teams - 276,4 tys. internautów (11,2 proc.) oraz 4 minuty i 7 sekund przeciętnego czasu (14,9 proc.).

Na Zoomie liczba odwiedzających zmalała o 199,3 tys. (11,1 proc.), za to średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 36 sekund (35,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Carrefour Polska rozwija współpracę z Tchibo. Klienci napiją się świeżej kawy

Carrefour Polska rozwija współpracę z Tchibo. Klienci napiją się świeżej kawy

Dziś wielka debata o przepisach dot. blokowania treści w internecie. Wyjaśniamy, czym jest unijny akt DSA

Dziś wielka debata o przepisach dot. blokowania treści w internecie. Wyjaśniamy, czym jest unijny akt DSA

Odświeżony "Dziennik Gazeta Prawna". Nowy layout i format

Odświeżony "Dziennik Gazeta Prawna". Nowy layout i format

"Parkiet" z nową ofertą prenumeraty

"Parkiet" z nową ofertą prenumeraty

Właściciel ChataGPT w chmurze od Amazona. Umowa na prawie 40 mld dolarów

Właściciel ChataGPT w chmurze od Amazona. Umowa na prawie 40 mld dolarów

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?