Meta przestanie płacić wydawcom za wiadomości na Facebooku

Meta Platforms poinformowała, że nie będzie już płacić amerykańskim wydawcom informacyjnym za to, by ich materiały pojawiały się w zakładce wiadomości na Facebooku, ponieważ realokuje zasoby w okresie spowolnienia gospodarczego.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Meta przekazała w czwartek, że większość ludzi „nie przychodzi na Facebooka po wiadomości", dlatego też "nie ma sensu inwestować w obszary, które nie są zgodne z preferencjami użytkowników”.

Meta rozpoczęła współpracę z wydawcami amerykańskimi w 2019 roku. Sekcja „News Tab” w aplikacji mobilnej Facebook wyświetla tylko nagłówki – i nic więcej – z "The Wall Street Journal", "The Washington Post", BuzzFeed News, "Business Insider", NBC, "USA Today" i "Los Angeles Times". Spółka nie podała, ile płaci tym wydawcom, ale nieoficjalnie wiele razy wskazywano, że są to kwoty rzędu kilku mln dolarów dla dużych wydawnictw, takich jak "The Wall Street Journal".Axios podaje, że właściciel Facebooka zapłacił ponad 10 milionów dolarów "The Wall Street Journal", ponad 3 miliony dolarów CNN i ponad 20 milionów wydawcy "The New York Times".W momencie uruchomienia programu trzy lata temu dyrektor generalny Facebooka, Mark Zuckerberg powiedział, że widzi „możliwość nawiązania nowych, długoterminowych, stabilnych relacji finansowych z wydawcami”.

"Przez trzy lata dużo się zmieniło"

Ale teraz Meta, która ma siedzibę w Menlo Park w Kalifornii, przekazała w czwartkowym oświadczeniu, że „dużo się zmieniło od czasu, gdy trzy lata temu podpisaliśmy umowy na testowanie dodatkowych linków do wiadomości na Facebooku w USA”.

Meta nie płaci za treści wiadomości, które serwisy zamieszczają na swojej platformie. Umowa News Tab, jak poinformowano w czwartek, dotyczyła „dodatkowych treści, np. zapewnienia, że ​​mamy dostęp do większej liczby linków do ich artykułów i włączenia szeregu obszarów tematycznych w momencie premiery”.

​​Facebook News będzie kontynuowany w innych krajach, w których jest obecnie, a zmiana w USA nie zmieni umów z wydawcami na innych rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Australii.

 Meta ma odchodzić od materiałów informacyjnych do „bardziej kreatywnych inicjatyw”. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szef sponsoringu sportowego Michał Rutkowski żegna się z Orlenem

Szef sponsoringu sportowego Michał Rutkowski żegna się z Orlenem

Group One stawia na AI. Wojtek Kaźmierczak pokieruje innowacjami

Group One stawia na AI. Wojtek Kaźmierczak pokieruje innowacjami

Radiowa Jedynka z audio serialem o "Znachorze". Premiera w święta

Radiowa Jedynka z audio serialem o "Znachorze". Premiera w święta

Adam Kornacki i Patryk Mikiciuk uniewinnieni od zarzutu gwałtu

Adam Kornacki i Patryk Mikiciuk uniewinnieni od zarzutu gwałtu

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie