SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Miliard zł na rozwój Allegro w 2020 roku. "IPO to nie decyzja zarządu"

Serwis Allegro w 2020 roku chce zainwestować miliard złotych w rozwój m.in. na Allegro Smart i usprawnienie procesu dostawy. Platforma szacuje wzrost ofert o 200 mln i o 20 proc. więcej sprzedawców do końca 2020 roku. Zarząd odpowiada, że decyzja o IPO nie jest pytaniem do niego, a do właścicieli.

Francois Nuyts, prezes Allegro Article

Prezes spółki Francois Nuyts podsumował 2019 rok i przedstawił plany Allegro na kolejne miesiące. Z danych udostępnionych przez serwis wynika, że 80 nowych firm osiągnęło na platformie wartość sprzedaży na poziomie miliona złotych w niecały rok. Sprzedawcy – którzy założyli na platformie ponad 140 tys. kont - korzystając m.in. z Allegro Smart mieli zwiększyć sprzedaż do 118 proc. Konta firmowe otworzyło w ubiegłym roku 20 tys. nowych przedsiębiorców, którzy opublikowali o 40 proc. więcej ofert w porównaniu do poprzedniego roku (w sumie to 130 mln aukcji, średnio dało to 100 tys. więcej ofert każdego dnia).

Allegro średnio co miesiąc odwiedza 18 milionów Polaków. Takie rozwiązania, jak m.in. Allegro Smart miały doprowadzić do rozwoju szczególnie ofert z kategorii Supermarket (wzrost o 50 proc.), Dom i ogród oraz Zdrowie i Uroda (obie wzrost o 32 proc.). Według szacunków firmy, korzystający z Allegro Smart mieli oszczędzić w sumie 500 mln złotych na kosztach dostawy, korzystanie z tego systemu dało także wzrost liczby transakcji średnio o 37 proc.

Prezes Allegro Francois Nuyts podał, że firma w zeszłym roku „wraz z jej sprzedawcami i partnerami biznesowymi przyczyniła się do zwiększenia polskiego PKB o 13 mld zł”, a Allegro odprowadziło podatki w wysokości 0,5 mld zł.

W 2020 roku  inwestycje w Allegro Smart! i system dostaw

Przedstawiając strategię na 2020 rok szef Allegro zapowiedział, że w 2020 roku spółka będzie chciała się skupić „na inwestycjach poprawiających doświadczenie zakupowe klienta i zapewnić sprzedawcom Allegro warunki do rozwijania działalności”. - Zamierzamy zainwestować miliard zł w naszą platformę, między innymi w dostawy, rozwój usługi Allegro Smart!, zwiększenie wizyt w serwisie, wyszukiwanie i user experience, obsługę klienta a także narzędzia wspierające sprzedawców. Wraz z jego rozwojem, wkład ekosystemu Allegro w polską gospodarkę również staje się coraz większy - poinformował podczas briefingu prasowego prezes Allegro Francois Nuyts.

Allegro ma zwiększyć wydatki na inwestycje do miliarda złotych, w ubiegłym roku na ten cel przeznaczono 700 mln zł. 2/3 kwoty ma pójść na finansowanie dostaw, w ubiegłym roku przekazano na to w sumie 500 mln zł.

Jednocześnie Francois Nuyts odpowiedział, że pytanie o ewentualne IPO (ang. Initial Public Offering – pierwsza publiczna oferta – przyp.red.) nie jest do niego, a do właścicieli, ponieważ „zarząd pracuje nad rozwojem biznesu”.

Natomiast zarząd stawia sobie kilka celów do zrealizowania na ten rok. Pierwszym z nich ma być zwiększenie liczby klientów i ułatwienie im procesu znajdowania produktów. Do Allegro użytkowników ma zachęcić m.in. darmowe wystawienie przedmiotu czy możliwość opublikowania nieograniczonej liczby ofert bez konieczności poniesienia dużych kosztów z góry. Takie działanie według szacunków spółki miałoby się przyczynić do wzrostu liczby wystawianych ofert – do końca 2020 roku miałoby to być w sumie 200 mln, a liczba sprzedawców miałaby się zwiększyć o 20 proc.

Inwestycje mają dotyczyć także segmentu dostaw – zwiększona zostanie sieć punktów odbioru, klienci będą mieć możliwość śledzenia zakupów na każdym etapie dostawy oraz wprowadzenie zautomatyzowanego procesu zwrotu zakupionych towarów. Rozwój ma dotyczyć też narzędzi dla sprzedawców, które ułatwiają im analizę i zarządzanie dostawami. Sprzedawcy mają mieć też opcję korzystania z umów z operatorami logistycznymi i obniżenia kosztów wysyłki.   

Przypomnijmy, że od 2 kwietnia na Allegro.pl prowizje będą naliczane od całej wartości transakcji, także od kosztów dostawy. Wyjątkiem będzie sprzedaż w ramach Allegro Smart!, w której pojawią się nowe opcje podziału kosztów dostawy. Od lutego prowizja wzrosła w kilkunastu kategoriach, o czym już informowaliśmy naszych czytelników.

Rozwój Centrum Wiadomości, Allegro.Gadane i Akademii Allegro

Spółka planuje także zatrudnić nowych pracowników, którzy mają być niezbędni do zarządzania stroną. Allegro ma inwestować w rozwój mechanizmów do uczenia maszynowego i głębokiego. W tym celu będzie rekrutować 250 nowych inżynierów, którzy będą odpowiadać za opracowanie rozwiązań, by algorytmy potrafiły przygotować spersonalizowane rekomendacje i dodatkowe sugestie podczas wyszukiwania pożądanych produktów. Ma to nie tylko ułatwić, ale także usprawnić zakupy.

W 2020 roku Allegro ma postawić także na kontakt z klientem - będzie się to odbywać poprzez Centrum Wiadomości, przypominające czat między klientem lub sprzedawcą a serwisem. Wiadomości będą zapisywane na jednej platformie, co da obu stronom możliwość śledzenia informacji związanych z zakupami bez konieczności przeglądania maili.

Nowością jest także platforma społecznościowa Allegro.Gadane, która daje opcję dzielenia się informacjami i poradami między klientami a sprzedawcami, a także Akademia Allegro, która zawiera kursy e-learningowe i seminaria internetowe, dotyczące zakupów i sprzedaży w serwisie.

W styczniu br. Grupa Allegro zanotowała spadek z 18,52 do 18,1 mln liczby użytkowników i zanotowała 2,24 mld odsłon oraz 15 minut i 2 sekundy średniego dobowego czasu korzystania z serwisu.

Allegro .pl jest największą platformą handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz 10. na świecie. Od końca 2016 roku Allegro należy do funduszy private equity: Cinven, Permira oraz Mid Europa.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Miliard zł na rozwój Allegro w 2020 roku. "IPO to nie decyzja zarządu"

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Były Wystawiający.... i były kupujący.
To trochę nieciekawe.... Wiedzą kto i ile sprzedaje - ile na tym zarobił - ta się wyestymować... więc robią to tylko i wyłącznie dla swojej kasy. Czy Allegro wystawiać bedzie nadal "Sklep Allegro" produkty wypromowana i prezentowane w sposób w jaki Inni "chlebodawcy" nie mają szans? Czy może ktoś się zainteresuje faktem że w sklepie Allegro ceny "dumpingowe" również szkodzą tym (również dystrybutorom) którzy ten serwis "karmią" od lat.
Pozycja monopolu sprzyja temu by niestety to sie nie zmieniła - ja już zmieniłem decyzje zakupowe = kupuje lokalnie... bo sprzedaż przez allegro już dawno się skończyło.
9 2
odpowiedź
User
s3
UOKiK się tym interesuje https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16013
3 1
odpowiedź
User
Kupujący
Im bardziej sprzedający narzekają na allegro, tym bardziej ja jako klupujący mam większe powody do zadowolenia. Allegro idzie w dobrym kierunku. Brawo
5 8
odpowiedź
User
Li
Allegro sa absurdalne prowizja i inne.nie moralne utrzymanie.
5 1
odpowiedź
User
Ktoś
Allegro jest świetne dla kupujących i dla sprzedawców hurtowych. Pomniejsi sprzedawcy nie mają czego tam szukać. Zostali wykopani na Allegro lokalnie, wersję Allegro z czasów jego założenia, z marną funkcjonalnością, bez wielu mechanizmów dostępnych dla wielkich sklepów. Właściciele ładują miliardy w przyciąganie wielkich sklepów, bo z nich mają wielkie zyski. Wiele osób mówi o Allegro jak o portalu aukcyjnym, co już od kilku lat jest nieprawdą. To ogromna platforma sprzedażowa, jak np. Amazon. Już nie jest polska. Polacy ją stworzyli i Polacy ją sprzedali za grube pieniądze. Teraz rządzi nowy właściciel, którego celem jest maksymalizacja zysków. Dlatego osoby sprzedające używane rzeczy zostały przerzucone do Allegro lokalnie. Równie dobrze mogły zostać w ogóle wyrzucone. Może coś się zmieni w przyszłości, ale na razie nic na to nie wskazuje.
1 0
odpowiedź