SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

MillwardBrown SMG/KRC największą firmą badawczą w Polsce

MillwardBrown SMG/KRC przeprowadził w ubiegłym roku badania opinii publicznej o wartości ponad 100 mln zł, będąc tym samym największą firmą w branży - wynika z audytu przeprowadzonego na zlecenie OFBOR. Organizacja szacuje, że polski rynek badań osiągnął w 2008 roku wielkość prawie 640 mln zł.

MillwardBrown SMG/KRC największą firmą badawczą w Polsce

Instytut MillwardBrown SMG/KRC zrealizował w ubiegłym roku badania opinii publicznej o wartości 101,6 mln zł, największej ze wszystkich firm w tej branży - pokazują wyniki audytu przeprowadzonego na zlecenie Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku. Drugie miejsce zajął ACNielsen Polska (71,7 mln zł obrotów w 2008 roku), a trzecie GfK Polonia (65 mln). Sprzedaż usług przekraczającą 10 mln zł zanotowało 12 firm badawczych.

smg

Największe wzrosty obrotów uzyskały firmy Public Profits (o 63 proc.) i Sequence HC Partners (34 proc.), natomiast wśród największych instytutów - AGB Nielsen Media Research (17 proc.), Grupa Pentor (16 proc.) i ACNielsen Polska (15 proc). Z kolei największy spadek sprzedaży usług badawczych zanotował 4P research mix (12 proc.).

Na podstawie audytu, który objął 25 firm (wynik ABR Opinia włączono do obrotów spółki INFOR) kontrolujących 83 proc. branży, OFBOR szacuje, że polski rynek badań osiągnął w ubiegłym roku wartość 637 mln zł. Oznacza to wzrost o 6,25 proc. w porównaniu z 2007 rokiem, kiedy obroty w branży badawczej wyniosły niecałe 600 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: MillwardBrown SMG/KRC największą firmą badawczą w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl