Resorty zdrowia i klimatu ujawniły wydatki w TVP i Polskim Radiu. Razem to prawie 19 mln zł

W ub.r. Ministerstwo Zdrowia zawarło umowy z Telewizją Polską i Polskim Razem na łączną kwotę 12,13, a resort klimatu i środowiska - na 6,75 mln zł. To przede wszystkim budżety kampanii informacyjnych i społecznych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Resorty zdrowia i klimatu ujawniły wydatki w TVP i Polskim Radiu. Razem to prawie 19 mln zł
Minister zdrowia Adam Niedzielski, fot. screen z TVP Info

W odpowiedzi na interpelację poselską Ministerstwo Zdrowia podało, że w Telewizji Polskiej zostawiło w ub.r. 10,2 mln zł. 5,3 mln zł to wydatki na kampanie informacyjne uzgadnianie co miesiąc, które obejmowały 15-, 30- i 45-sekundowe spoty.

949,8 tys. zł kosztowała emisja dwóch animowanych spotów z akcji promującej program „Profilaktyka 40+”, 582,4 tys. zł - kampania o usługach cyfrowych w placówkach publicznej ochrony zdrowia, 532,4 tys. zł - akcja informująca o programie „Dostępność+ dla Zdrowia”. Ten ostatni projekt był też promowany w programach TVP, za co ministerstwo zapłaciło 120 tys. zł.

460 tys. zł na tematy w „Pytaniu na śniadanie”

513,2 tys. zł przeznaczono na kampanię „Innowacje w ochronie zdrowia” informującą o usługach telemedycznych i cyfrowych mających ograniczać nierówności społeczne w dostępnie o ochrony zdrowia, a 140 tys. zł - na akcję o dostępności usług medycznych dla osób z niepełnosprawnościami.

Z kolei 460 tys. zł kosztowała obecność tematów zleconych przez ministerstwo w „Pytaniu na Śniadanie”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/120-mln-zl-reklama-resort-zdrowia-2023-rok,7169712552974465a ##

W Polskim Radiu najwięcej wydano:- 800,1 tys. zł na spoty dotyczące Narodowej Strategii Onkologicznej,- 355 tys. zł na spoty z kampanii „Chcę zrozumieć” realizowanej od października do grudnia ub.r.,- 260,7 tys. zł na spoty i audycje w rozgłośniach regionalnych promujące „Dostępność+ dla Zdrowia”,- 218,1 tys. zł na audycje dotyczące przekazu kampanii „Planuję długie życie”,- 200 tys. zł na spoty promujące usługi cyfrowe i „Dostępność+”.

Resort podkreślił, że wszystkie te działania miały „popularyzować wiedzę o zdrowiu i zachęcać do zdrowego trybu życia”, a także promować „działania upowszechniające dotyczące programów polityk zdrowotnych oraz narodowych programów wieloletnich”.

Ministerstwa nie korzystają z bezpłatnego czasu antentowego

Z kolei Ministerstwo Klimatu i Środowiska wydało 6,13 mln zł w ramach umów z Telewizją Polską dotyczących emisji spotów. Natomiast Polskiemu Radiu zapłaciło 621,1 tys. zł za emisję spotów oraz przygotowanie, produkcję i nadanie sześciu audycji w Jedynce. Resort nie wskazał, które kampanie realizował u obu nadawców.

Zarówno resort zdrowia, jak też klimatu i środowiska nie emitowały spotów w mediach publicznych w ramach nieodpłatnego czasu antenowego przeznaczonego na kampanie społeczne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]