Kim są "Młodzi Dorośli"?

"Młodzi Dorośli" to nowe badanie syndykatowe, realizowane przez agencję badawczą IRCenter.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Kim są "Młodzi Dorośli"?
Fot. Pixabay

Firma IRCenter w maju tego roku rozpoczęła proces badawczy – składający się z 50 wywiadów etnograficznych oraz badania ilościowego na ogólnopolskiej próbie N=2000, osób w wieku 16-35. Liderkami projektu są Dorota Peretiatkowicz i Katarzyna Krzywicka-Zdunek – badaczki, które od lat zajmują się różnymi grupami konsumenckimi: dziećmi, młodymi, rodzicami, kobietami, seniorami.

Jak wyjaśnia  agencja w komunikacie, pomysł na nazwę projektu  wzięto z obserwacji, że młodzi dorośli to grupa, "która już w szkole podstawowej musiała podejmować pierwsze decyzje, które mają obecnie wpływ na ich dorosłe życie. To Młodzi, ale obarczeni bardzo wcześnie odpowiedzialnością, wielością wyborów i myśleniem o dorosłości".

"Ostatnie lata, to szereg wydarzeń społeczno-politycznych, które odcisnęły swój ślad na psychice tej grupy. Wpłynęły one na postrzeganie świata, planowanie swojej przyszłości (o ile w ogóle takie plany są) i ocenę swojego indywidualnego udziału w ratowaniu planety. Pandemia dodatkowo uwypukliła, to jak Młodzi Dorośli przewartościowali swój świat. To „tylko” jedno z wydarzeń, które miały wpływ na Młodych Dorosłych" - wyjaśnia IRCenter.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-po-epidemii-zmienia-sie-nawyki-zakupowe-polakow-opinie ##

IRCenter opisze młodych dorosłych

Firma IRCenter w projekcie Młodzi Dorośli sprawdzi, na ile to grupa jednorodna i zdolna do osiągania porozumienia. Badanie pokazuje jakie napięcia i radości ma ta grupa - nazwano je Toksynami i Endorfinami, jak ważne jest przyjrzenie się tej grupie pod kątem jej potrzeb psychologicznych, ale i deficytów jakie mają we współczesnym świecie.

Raport składa się także z kwestii dotyczących zrównoważonego rozwoju, pieniędzy, oszczędności, zakupów, podejścia do mediów społecznościowych, influencerów, ale także do mediów tradycyjnych i multisreeningu.

Badanie Młodzi Dorośli to również segmentacja – 6 wyrazistych segmentów opisanych pod kątem psychodemograficznym, także zawierająca opinie na temat ważnych kwestii społeczno-politycznych oraz preferencji wyborczych.

Bezsilność definiuje młodych dorosłych

Jak pokazują pierwsze wnioski z badania, 73 proc. Młodych Dorosłych boi się, że przeoczy coś ważnego, co zadecyduje o ich przyszłości. Bezsilność powoduje, że 21 proc. deklaruje, że nie wybierze się na wybory, ponieważ nie widzi przedstawiciela politycznego, który reprezentuje poglądy młodych osób. Endorfiny Bezpieczeństwa, Przyjemności, czy Relacji są istotne – jednak nowa rzeczywistość uwypukliła jak dużego potrzebują wzmocnienia.

grafika
grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu