Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

WPP Media wprowadza na rynek Spotter AI – zaawansowany system wykorzystujący sztuczną inteligencję do automatycznej analizy kreacji konkurencji. Rozwiązanie pozwala markom nie tylko monitorować działania konkurentów, ale przede wszystkim wyciągać z nich konkretne wnioski marketingowe i inspiracje dla własnych strategii. To odpowiedź na realne wyzwania marketerów, takie jak brak bieżącego, pogłębionego wglądu w działania konkurencji i ich realną skuteczność.

Artykuł Sponsorowany
Artykuł Sponsorowany
Udostępnij artykuł:
Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
WPP

Wyzwanie, przed którym stają dziś marketerzy, to nie brak danych, ale ich nadmiar i chaos. Rocznie na rynku pojawia się ponad 100 000 kreacji w samej branży retail – różnorodnych formatów, o zmiennej jakości, chaotycznie kategoryzowanych przez dostępne systemy monitoringu. Spotter AI to platforma, która automatyzuje analizę działań marketingowych konkurencji. Zbiera, sortuje, kategoryzuje i interpretuje kreacje z różnych źródeł za pomocą wyspecjalizowanych agentów AI. Dzięki temu marketerzy otrzymują szybkie, konkretne wnioski strategiczne i rekomendacje, co pozwala im na bieżąco reagować na zmiany rynkowe, szczególnie w dynamicznych sektorach jak retail i farmacja.

Obserwujemy paradoks dojrzałości AI – wszyscy o niej mówią, nieliczni ją osiągają, jeszcze mniej potrafij ą zmierzyć. Problem nie leży w technologii, ale w podejściu do jej wdrażania. Spotter AI to efekt okiełznania prawdziwego chaosu danych. Jesteśmy w stanie wytrenować agentów do analizy i interpretacji kreacji w ramach każdej kategorii. Dzięki temu Spotter AI nie jest zwykłym monitoringiem, których obecnie jest na rynku dużo, ale cyfrowym zespołem, który opisuje kreacje, jednocześnie rozumiejąc kontekst marki i automatycznie generując insighty na poziomie strategicznym zauważa Maciej Kawka, platform enablement & client success lead CEE z Choreograph (WPP Media).

Technologia, która rozumie kontekst marki

Unikalnością Spotter AI jest możliwość pełnej customizacji pod specyfikę każdej marki i kategorii. System nie tylko rozpoznaje obrazy, audio i wideo, ale też analizuje je według wymiarów istotnych dla konkretnego biznesu. Może integrować dane sprzedażowe, jakościowe czy inne źródła poprzez API, tworząc kompleksowy obraz zależności między działaniami konkurencji a wynikami biznesowymi. To oznacza, że Spotter AI nie działa w próżni, ale staje się częścią ekosystemu danych marketingowych, łącząc analizę konkurencji z realnymi wynikami biznesowymi i umożliwiając identyfikację konkretnych zależności między działaniami rynkowymi a efektami sprzedażowymi.

Każde wdrożenie poprzedzamy dokładnym wyszkoleniem agentów AI pod unikalne potrzeby marki, implementacją jej wymiarów wartości i rygorystyczną kontrolą jakości. Nie sprzedajemy narzędzia, tylko budujemy naszym klientom system, który rzeczywiście wspiera przewodnią rolę marketingu w rewolucji AI – podkreśla Anna Rączy, BI & technology senior manager z Choreograph (WPP Media).

Siedem modułów gotowych do wdrożenia

Spotter AI oferuje siedem gotowych modułów, które można elastycznie komponować w zależności od specyficznych potrzeb biznesowych każdego klienta. Proces wdrożenia jest transparentny i przewidywalny.

Wszystko zaczyna się od spotkania diagnostycznego, podczas którego zespół WPP Media bada rzeczywiste potrzeby biznesowe, wyzwania kategorii i cele strategiczne klienta. Na tej podstawie powstaje szczegółowa rekomendacja wybranych modułów, zakresu i źródeł danych oraz optymalnej częstotliwości aktualizacji analiz.

Następnie rozpoczyna się kluczowa faza wyszkolenia agentów AI – dopasowanie systemu do potrzeb marki i biznesu poprzez implementację unikalnych wymiarów i wartości marki do algorytmów analitycznych. Tu AI uczy się o specyfice kategorii, języku marki i kontekście konkurencyjnym. Dopiero po przejściu przez rygorystyczną kontrolę jakości, gdzie system musi osiągnąć minimum 90% poprawności na kluczowych wymiarach, następuje uruchomienie produkcyjne.

Jednak wdrożenie to początek ciągłej pracy systemu. Spotter AI działa w trybie permanentnego monitoringu i analizy, z kwartalnym nadzorem nad poprawnością danych i regularną aktualizacją modeli fundamentalnych, co zapewnia, że system pozostaje aktualny w dynamicznie zmieniającym się środowisku medialnym i technologicznym. Co istotne, dokładna wycena całego wdrożenia możliwa jest już po pierwszym spotkaniu diagnostycznym, co oznacza całkowitą transparentność kosztową narzędzia.

***

O WPP Media

WPP Media to globalna marka mediowa WPP. W świecie, w którym media są wszędzie i we wszystkim, łączymy najlepsze platformy, ludzi i partnerów, aby tworzyć nieograniczone możliwości wzrostu. Więcej informacji można znaleźć na stronie

wppmedia.com

Artykuł sponsorowany WPP Media

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej