SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniej Internautów w Polsce

Z internetu korzysta 28,2 proc. Polaków w wieku od 15 do 75 lat - wynika z najnowszych badań NetTrack.

W poprzednim badaniu 28,3% osób zadeklarowało, że korzysta z internetu co najmniej raz w miesiącu.

Ponad połowa spośród użytkowników internetu (50,7 proc.) korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie, a 24,8 proc. kilka razy w tygodniu. Raz na tydzień korzysta z internetu 13,5 proc. badanych.

Od jak dawna korzystasz z internetu?
  od 1 miesiąca 0,9%
  od 2-3 miesięcy 2,3%
  od 4-6 miesięcy 6,6%
  od 7-12 miesięcy 13,1%
  powyżej 1 roku do 2 lat 19,1%
  powyżej 2 lat do 3 lat 18,6%
  powyżej 3 lat do 5 lat 23,7%
  powyżej 5 lat 12,0%
  trudno powiedzieć 3,6%

Jak często korzystasz z internetu?
  codziennie lub prawie codziennie 50,7%
  kilka razy w tygodniu 24,8%
  raz na tydzień 13,5%
  kilka razy w miesiącu 7,3%
  raz na miesiąc 2,5%
  rzadziej niż raz na miesiąc 1,2%

Z badania wynika, że Polacy najczęściej korzystają z internetu w domu (65,3 proc.), w pracy (22,6 proc.) oraz na uczelni lub w szkole (21,8 proc.).

Gdzie korzystasz z internetu
  w domu 65,3%
  w pracy 22,6%
  w szkole / na uczelni 21,8%
  u znajomych 14,5%
  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym 11,2%
  w innym miejscu 1,2%

Najpopularniejszą stroną internetową w Polsce jest portal Onet.pl, który 73,8 proc. badanych odwiedziło przynajmniej raz w ciągu ostatniego miesiąca.

Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?
  ONET (www.onet.pl) 73,8%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 62,0%
  GOOGLE (www.google.pl) 56,6%
  GADU-GADU (www.gadugadu.pl) 42,5%
  INTERIA.PL (www.interia.pl) 42,3%
  ALLEGRO (www.allegro.pl) 37,2%
  IDEA (www.idea.pl) 19,6%
  PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl) 16,7%
  PORTAL O2 (www.o2.pl) 16,6%
  ERA (www.era.pl) 13,6%

Kolejnymi pod względem popularności stronami internetowymi w Polsce są: Wirtualna Polska (62 proc. osób odwiedziło ją w ciągu ostatniego miesiąca), Google.pl (56,6 proc.), Gadu-Gadu (42,5 proc.), Interia.pl (42,3 proc.), Allegro.pl (37,2 proc.), Idea.pl (19,6 proc.).

Znajomość spontaniczna
   ONET (www.onet.pl) 79,1%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 70,1%
   INTERIA.PL (www.interia.pl) 49,8%
   GOOGLE (www.google.pl) 45,1%
   GADU-GADU (www.gadugadu.pl) 33,7%
   ALLEGRO (www.allegro.pl) 28,5%
   O2 (www.o2.pl) 16,1%
   PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl) 13,8%
   IDEA (www.idea.pl) 11,2%
   KOMPUTER ŚWIAT (www.komputerswiat.pl) 9,5%

Badanie przeprowadzono między marcem a majem 2005 roku przez firmę SMG/KRC.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mniej Internautów w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl