SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniej na reklamy w dziennikach. „Fakt” z największym spadkiem, w górę „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” (TOP 10)

W 2015 roku cennikowa wartość reklam w dziennikach była niższa o ok. 1 proc. w stosunku do 2014 roku. Z czołówki tytułów o największych przychodach tylko trzy zarobiły więcej: „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Nasze Miasto”. Najbardziej spadły wpływy „Faktu”.

fot. Shutterstock.com Article

Cennikowo dzienniki zarobiły w 2015 roku na publikowaniu reklam nieco ponad 1,6 mld zł. Było to 0,8 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie cen netto, bez rabatów).

Najwięcej na reklamach zarobiła, podobnie jak wcześniej, „Gazeta Wyborcza” (Agora) - jej przychody wyniosły w ub.r. 420,3 mln zł. Było to jednak 3,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

W największym stopniu spadły jednak wpływy z reklam „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), bo o 6,7 proc. w skali roku, do poziomu 175,7 mln zł. O 4,2 proc. mniej przeznaczyli reklamodawcy na promocję na łamach dziennika „Polska” (Polska Press Grupa), wydając w tym tytule 225,4 mln zł.

Przychody z reklam „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) spadły w 2015 roku o 0,6 proc., do 61,2 mln zł, a „Super Expressu” (ZPR) -o 0,2 proc., do 127,6 mln zł.

Największy wzrost wpływów z reklam miał „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - zarobił 22,9 proc. więcej rok do roku, 35,3 mln zł. Znacznie więcej zarobiła też w 2015 roku – w porównaniu z rokiem 2014 -  „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication). Przychody z reklam tego dziennika wzrosły o 19,1 proc., do 109,7 mln zł.

O 9 proc. wzrosły natomiast przychody z reklam „Naszego miasta” -  do 31,6 mln zł.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2014

2015

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

434 560 631 zł

420 253 315 zł

-3,3

POLSKA

235 197 158 zł

225 375 479 zł

-4,2

FAKT

188 258 551 zł

175 717 055 zł

-6,7

SUPER EXPRESS

127 808 487 zł

127 604 201 zł

-0,2

RZECZPOSPOLITA

92 044 076 zł

109 653 858 zł

19,1

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

61 542 423 zł

61 185 466 zł

-0,6

METRO / METROCAFE.PL

103 991 129 zł

97 370 492 zł

-6,4

PULS BIZNESU

28 757 570 zł

35 345 949 zł

22,9

NASZE MIASTO

28 985 346 zł

31 606 665 zł

9

razem

1 620 362 852 zł

1 607 758 563 zł

-0,8

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mniej na reklamy w dziennikach. „Fakt” z największym spadkiem, w górę „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” (TOP 10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
witek
GW już tylko w dół i w dół...Kurek z państwowymi zamówieniami się przykręcił i leci sobie gazetka na łeb, na szyję...W końcu sięgnie dna.
19 10
odpowiedź
User
lll
"Cennikowe wpływy reklamowe dzienników" - to bez sensu
8 9
odpowiedź
User
Tank
Wzrosły cennikowe wpływy? A pieniedzy tez przybyło? : ))))))
9 8
odpowiedź