Money.pl przed Business Insiderem na czele serwisów gospodarczych. Mocno w górę Rp.pl, w dół Gazetaprawna.pl i Bankier.pl

Wśród witryn o tematyce biznesowo-prawnej zdecydowanym liderem jest Money.pl wyprzedzające Business Insider Polska i Rp.pl. Ten ostatni serwis w skali roku osiągnął duży wzrost odwiedzalności, podobnie jak WP Finanse. Natomiast spore spadki zanotowały Gazetaprawna.pl i Bankier.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Money.pl przed Business Insiderem na czele serwisów gospodarczych. Mocno w górę Rp.pl, w dół Gazetaprawna.pl i Bankier.pl

W maju br. Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 7,14 mln realnych użytkowników (czyli 25,27 proc. wszystkich polskich internautów), wykonując 57,88 mln odsłon - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Z kolei Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) przy 5,3 mln użytkowników miał 30,66 mln odsłon, a Rp.pl (Gremi Media) zanotował 4,09 mln użytkowników i 16,67 mln odsłon. Więcej odsłon od obu tych witryn zanotował Bankier.pl (Bonnier Business Polska) - 39,64 mln, mimo że odwiedziło go dużo mniej internautów - 1,88 mln.

Portal Rp.pl inaczej niż pozostałe witryny z rankingu dotyczy też tematyki politycznej, sportowej i kulturalnej, przy czym w badaniu Gemius/PBI w całości został zakwalifikowany do kategorii biznesowo prawnej.

W zestawieniu są sekcje o gospodarce i prawie trzech portali horyzontalnych: WP Finanse (3,93 mln użytkowników i 18,47 mln odsłon), strony o finansach i prawie na Gazeta.pl (2,14 mln użytkowników i 10,43 mln odsłon) oraz analogiczne witryny Interii (1,86 mln użytkowników i 17,14 mln odsłon).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-maju-2019-roku-google-facebook-i-youtube-ze-spadkami,7171059329959553a ##

Na liście są też dwa serwisy Infor Biznes: Infor.pl (3,88 mln odwiedzających i 14,54 mln odsłon) oraz Gazetaprawna.pl (2 mln użytkowników i 5,93 mln odsłon). Natomiast na Poradnikprzedsiebiorcy.pl 2,15 mln internautów wykonało 4,5 mln odsłon.

grafika

W skali roku Money.pl zyskało 1,31 pkt proc. zasięgu i 4,61 mln odsłon (to odpowiednio 5,5 i 8,6 proc. w górę). Natomiast Business Insider Polska przy minimalnym spadku zasięgu (o 0,04 pkt proc., czyli 0,2 proc.) zyskał 318,5 tys. odsłon (1 proc. w górę).

Duże wzrosty osiągnęły Rp.pl i WP Finanse. Pierwszy zyskał 3,53 pkt proc. zasięgu i 5,47 mln odsłon (32,2 i 48,9 proc. w górę), a drugi - 1,82 pkt proc. zasięgu i 1,52 mln odsłon (15 i 9 proc.).

Za to Poradnikprzedsiebiorcy.pl stracił 0,88 pkt proc. zasięgu i 3,23 mln odsłon (10,4 i 41,8 proc. w dół). Jeszcze mocniej zmalał zasięg witryn Gazetaprawna.pl i Bankier.pl. Pierwsza zanotowała spadek o 1,79 pkt proc. zasięgu i 1,42 mln odsłon (20,2 i 19,3 proc.), a druga - o 1,66 pkt proc. zasięgu i 6,67 mln odsłon (19,9 i 14,4 proc.).

Natomiast w przypadku stron biznesowo-prawnych Interii zasięg zmniejszył się o 0,68 pkt proc. (9,4 proc.), a liczba odsłon o 2,92 mln (14,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem