SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” o 29 proc. w dół w styczniu

W styczniu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w styczniu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 2,41 proc. i wyniosła 102 708 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,64 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 67 390 egz.

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce w analizowanym okresie awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 43 897 egz., po wzroście o 11,06 proc. - jedynym w zestawieniu.

Na drugą lokatę spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 37 563 egz., po spadku o 28,60 proc. - największym w rankingu.

Podium uzupełnia „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował stratę sprzedaży w skali roku o 3,85 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 35 110 egz.

Wirtualnemedia.pl

styczeń

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

204 427

102 708

102 708

194 874

105 336

105 243

Auto Świat

111 980

67 473

67 390

119 481

71 715

70 668

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

86 000

43 897

43 897

87 972

39 709

39 524

Top Gear

81 995

37 705

37 563

89 974

52 771

52 611

Auto Świat Poradnik

64 982

35 154

35 110

69 996

36 547

36 516

Auto Motor i Sport

49 700

24 748

24 748

51 997

29 102

29 102

Świat Motocykli

26 850

12 600

12 600

37 000

15 717

15 717

Automobilista

18 200

7 678

7 638

19 500

7 826

7 826

Classic Auto

14 000

6 747

6 747

14 400

7 761

7 761

W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 8,76 proc., a wynik „Auto Świata” spadł o 17,01 proc.

Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł „Top Gear” - było to 63,84 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 28,03 proc., zanotował miesięcznik „Świat Motocykli” (Agora).

Wirtualnemedia.pl

miesiąc

ZKDP

styczeń 2016

grudzień 2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

204 427

102 708

102 708

211 613

112 571

112 571

Auto Świat

111 980

67 473

67 390

138 308

81 315

81 200

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

86 000

43 897

43 897

85 000

40 727

40 727

Top Gear

81 995

37 705

37 563

49 992

23 069

22 926

Auto Świat Poradnik

64 982

35 154

35 110

66 980

43 938

43 938

Auto Motor i Sport

49 700

24 748

24 748

49 690

24 136

24 136

Świat Motocykli

26 850

12 600

12 600

33 000

17 633

17 508

Automobilista

18 200

7 678

7 638

18 200

6 720

6 720

Classic Auto

14 000

6 747

6 747

14 000

5 867

5 867

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” o 29 proc. w dół w styczniu

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
James
Zamknijcie wreszcie to badziewie dla nastolatków
odpowiedź
User
wydatek reklamowy
Auto Motor i Sport traci kontakt z rzeczywistością. Już nie ma odwrotu.
odpowiedź
User
Jeremy
A Auto Świat idzie w digital (?). W styczniu sprzedał aż 83 egzemplarze na tablety. No, ale przecież ruszył z powszechnie oglądanym kanałem telewizyjnym
odpowiedź