SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „Auto-Moto” na czele magazynów motoryzacyjnych w I kwartale (raport)

W I kwartale 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansowało „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I kwartale 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zmniejszyła się o 2,18 proc. i wyniosła 103 404 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,44 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 808 egz.

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten zanotował jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 4,80 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 47 528 egz.

Z kolej na drugą lokatę w spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 47 112 egz., po spadku o 0,28 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 42 069 egz., po spadku o 2,04 proc.

Natomiast największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,76 proc. i ostatecznie wyniósł 15 877 egz. Pismo to w rankingu miesięczników zajęło miejsce piąte.

Wirtualnemedia.pl

I kwartał

ZKDP

2014

2013

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

194 813

103 450

103 404

186 214

105 712

105 712

Auto Świat

131 168

85 045

79 808

139 624

88 526

83 516

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto

87 332

47 528

47 528

85 305

45 352

45 352

Top Gear

81 980

47 190

47 112

85 642

47 724

47 245

Auto Świat Poradnik

72 654

42 069

42 069

73 618

42 945

42 945

Auto Motor i Sport

54 150

28 627

28 627

61 180

30 689

30 689

Świat Motocykli

30 000

15 877

15 877

30 668

17 594

17 594

Automobilista

19 683

8 307

8 295

20 000

8 826

8 787

Classic Auto

14 380

7 393

7 393

14 693

7 393

7 393


W marcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszyła się o 11,47 proc. do 101 385 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 78 712 egz., po spadku o 4,62 proc.

Wśród miesięczników z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto” (44 415 egz.; wzrost o 8,43 proc. - największy w rankingu). Z kolei na drugie miejsce spadł „Top Gear” (39 706 egz.; w dół o 7,32 proc.). Natomiast trzecią lokatę zajął „Auto Świat Poradnik” (37 390 egz.; - 5,06 proc.).

W tym ujęciu najwięcej stracił „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska) - było to 12,31 proc.

Wirtualnemedia.pl

marzec

ZKDP

2014

2013

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

193 964

101 505

101 385

191 211

114 519

114 519

Auto Świat

131 968

84 069

78 712

138 695

87 552

82 520

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto

86 000

44 415

44 415

84 000

40 961

40 961

Top Gear

70 993

39 706

39 706

85 000

43 427

42 841

Auto Świat Poradnik

72 995

37 390

37 390

74 980

39 383

39 383

Auto Motor i Sport

53 837

26 704

26 704

60 040

30 451

30 451

Świat Motocykli

30 000

16 082

16 082

30 000

17 510

17 510

Automobilista

19 650

8 586

8 586

20 000

8 954

8 904

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele magazynów motoryzacyjnych w I kwartale (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl