SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” liderem pism motoryzacyjnych, mimo spadku sprzedaży

W maju 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”, a najwięcej stracił „Świat Motocykli”.

„Motor” liderem pism motoryzacyjnych, mimo spadku sprzedaży

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w maju 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca rok wcześniej spadła o 4,65 proc. i wyniosła 95 756 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 2,45 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 76 921 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 16,27 proc. do 40 793 egz.

Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w maju 2013 roku wyniósł 40 533 egz., po spadku o 7,45 proc.

Z kolei ostatnie miejsce podium zajął miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 2,45 proc. i wyniosła 36 005 egz.

Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł zajmujący czwarte miejsce magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska). Jego wynik sprzedażowy zwiększył się o 15,78 proc. do 29 042 egz.

Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 19,81 proc. i ostatecznie wyniósł 17 018 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.

Wirtualnemedia.pl

maj

2013

2012

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

95 756

100 426

Auto Świat

76 921

78 851

Tytuł

Miesięczniki

Top Gear

40 793

48 719

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

40 533

43 794

Auto Świat Poradnik

36 005

36 910

Auto Motor i Sport

29 042

25 085

Świat Motocykli

17 018

21 223

Automobilista

8 436

8 713

Classic Auto

8 153

7 205


W maju 2013 roku w porównaniu do kwietnia 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 13,51 proc. Z kolei wynik „Auto Świata” spadł o 13,33 proc.

Natomiast wśród miesięczników również jedynym wzrostem (o 1,95 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Classic Auto”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Auto Świat Poradnik” - było to 14,79 proc.

Wirtualnemedia.pl

2013

maj

kwiecień

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

95 756

110 716

Auto Świat

76 921

88 756

Tytuł

Miesięczniki

Top Gear

40 793

43 627

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

40 533

45 856

Auto Świat Poradnik

36 005

42 254

Auto Motor i Sport

29 042

30 637

Świat Motocykli

17 018

18 311

Automobilista

8 436

9 369

Classic Auto

8 153

7 997

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem pism motoryzacyjnych, mimo spadku sprzedaży

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
reklamodawca.
Auto Motor i Sport po raz kolejny nie wyszedł z 30 000 egz. Ale mało tego. NIe ma już w ich składzie redaktora naczelnego, dwóch dziennikarzy, szefa działu reklamy i do tego obnizone pensje. Zmiany, zmiany, zmiany. A nasz konkurent i tak pakuje tam kaskę jak zawsze. Może tam też nastąpia zmiany, zmiany, zmiany. W sumie już trochę nastąpiły. Podobno idzie nowe i u Was szanowny konkurencie.
9 9
odpowiedź
User
żurnalist
Taaa rzeczywiście. NIe wiem skąd jesteś "reklamodawco", ale rzeczywiście pewna firma umieściła na początku roku coś w Auto Motor i Sporcie, coś dużego ze wzgledu na status kogoś w redakcji, jako ukłon w ramach sprawowania innych funkcji przez tego kogoś kogo już tam nie ma. Wtajemniczeni więdza o co chodzi. Potem się okazało, że wyszedł syf. Ale konkurent tego kogos nie wyciagnał wnosków i robi to samo co poprzednik slepo wierząc w skuteczność swoich działań. Co nie zmienia faktu, że Auto Motor i Sport sprzedaje więcej niż w zeszłym roku. Co też nie zmienia faktu, ze w zeszłym roku pewnie wielu nie miało pojęcia, że współpracuje z tytułem, który sprzedaje 25 000 egz. Z resztą to problem całej prasy motoryzacyjnej. Na razie Bauer ma wzrosty, ale czy da radę w przyszłym roku to nie bym był tego taki pewien, choc jest na fali.
8 8
odpowiedź
User
Pan Pikus
Kto wiecej drukuje, w rankingach króluje.
Ale nic na zawsze dane nie jest...kiedys ta strategia ulegnie zmianie, kwestia czasu.
9 8
odpowiedź
User
qqq
Hmmm... Miesiąc temu pisaliście, że Auto Moto zostało nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych (http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/au ... yzacyjnych), a teraz piszecie, że wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear”...
8 8
odpowiedź
User
Panie Pikus.
Panie Pikuś. Drukuj też więcej! NIkt nie broni. Na razie drukowanie mniej jest już zmianą strategii. Na rynku wszyscy o sobie wszystko wiedzą. Każdego podliczyć można i wiadomo kto dokłada, a kto nie i kto dokładać będzie niebawem.
8 8
odpowiedź