SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych. Ostatni numer „Top Gear”

W październiku ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Auto-Moto”. Największy wzrost odnotował ostatni numer „Top Gear”.

Article

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zwiększyła się o 0,90 proc. i wyniosła 101 773 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 6,32 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 62 437 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 41 608 egz., po spadku o 3,66 proc.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 33 618 egz., po wzroście o 20,18 proc. - największym w zestawieniu. Był to jednak ostatni numer tego miesięcznika, który obecny był na rynku ponad 8 i pół roku.

Podium uzupełnia „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był drugi. Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu, wynoszącą 16,03 proc. W efekcie dało mu wynik na poziomie 32 736 egz.

Wirtualnemedia.pl

październik

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

194 364

101 773

101 773

202 952

100 870

100 870

0,90%

Auto Świat

104 264

62 510

62 437

116 286

66 713

66 649

-6,32%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 000

41 608

41 608

86 000

43 190

43 190

-3,66%

Top Gear

59 980

33 737

33 618

53 994

28 120

27 973

20,18%

Auto Świat Poradnik

65 971

32 777

32 736

69 933

39 019

38 986

-16,03%

Auto Motor i Sport

47 220

23 519

23 519

51 225

25 544

25 544

-7,93%

Świat Motocykli

37 500

13 810

13 810

27 500

14 543

14 543

-5,04%

Automobilista

17 900

6 534

6 534

18 200

7 277

7 242

-9,78%

Classic Auto

14 500

6 377

6 377

14 400

6 823

6 823

-6,54%

W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,93 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 1,85 proc.

Wśród miesięczników największym wzrostem też pochwalić się mógł „Top Gear” - było to 55,11 proc. Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 18,07 proc., zanotował miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska),

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

październik

wrzesień

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

194 364

101 773

101 773

194 171

102 729

102 729

-0,93%

Auto Świat

104 264

62 510

62 437

104 437

63 769

63 611

-1,85%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 000

41 608

41 608

86 000

46 814

46 814

-11,12%

Top Gear

59 980

33 737

33 618

39 995

21 807

21 673

55,11%

Auto Świat Poradnik

65 971

32 777

32 736

65 956

40 004

39 958

-18,07%

Auto Motor i Sport

47 220

23 519

23 519

46 998

22 703

22 703

3,59%

Świat Motocykli

37 500

13 810

13 810

27 000

15 945

13 445

2,71%

Automobilista

17 900

6 534

6 534

17 900

7 484

7 361

-11,23%

Classic Auto

14 500

6 377

6 377

14 500

6 165

6 165

3,44%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Motor” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych. Ostatni numer „Top Gear”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
auto
Pan Autor nie przeczytał dokładnie tabelki, z której jasno wynika kto i ile stracił. Prosimy o weryfikację zmiany październik/wrzesień. Zdanie "Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 18,07 proc., zanotował miesięcznik „Automobilista” (Automobilista)." mija się z prawdą ;) Spadek 18,07 proc. dotyczy zupełnie innego tytułu
9 10
odpowiedź
User
Zenon
Czas na Auto Motor i Sport.
9 12
odpowiedź
User
Dociekliwy
Z danych liczbowych wynika... że ponad 90 tysięcy egzemplarzy "Motoru" - czyli blisko połowa nakładu - ląduje w śmieciach...
11 9
odpowiedź
User
Daniel
Z danych liczbowych wynika... że ponad 90 tysięcy egzemplarzy "Motoru" - czyli blisko połowa nakładu - ląduje w śmieciach...


Zwróć uwagę, że 50/50 to raczej standard - spójrz na Auto-Moto, Auto Świat Poradnik czy Top Gear o innych branżach nie wspominając. Także żadna sensacja.

Chcę natomiast zwrócić uwagę, że egzemplarze, które nie sprzedadzą się w kiosku nie lądują automatycznie na śmieciach. Część z nich trafia do "punktów prasy używanej", do archiwum wydawnictwa (skąd też można je zakupić) itd.
11 9
odpowiedź