SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Motoryzacja i handel najlepiej w Polsce wykorzystują internet mobilny, strony górują nad aplikacjami

Polskie firmy działające w branżach motoryzacyjnej i handlowej dobrze wykorzystują możliwości dotarcia z ofertą do użytkowników za pomocą mobilnych stron internetowych. Słabiej wypadają jednak w segmencie aplikacji mobilnych - wynika z raportu IAB Polska i firmy Mindshare.

Z audytu zatytułowanego „Advertiser Mobile Audit Report” wynika, że najwięksi polscy reklamodawcy działający na rynku motoryzacyjnym (25 czołowych firm) są dobrze przygotowani do obsługi użytkowników korzystających z urządzeń przenośnych. 92 proc. stron jest zoptymalizowanych do formatów mobilnych, zaś taki sam odsetek to witryny responsywne. Pod tym względem polska branża motoryzacyjna wypada lepiej od średniej europejskiej, według której 58 proc. stron firm motoryzacyjnych jest dostosowana do mobile, a 78 proc. stosuje witryny responsywne.

56 proc. polskich firm auto-moto oferuje na swoich stronach lokalizator GPS pozwalający klientom na lokalizację w smartfonie lub tablecie odnalezienie konkretnego salonu sprzedaży. Europejska średnia w tym wypadku wynosi 62 proc. Z kolei 100 proc. mobilnych witryn umożliwia użytkownikom dokonanie zapisów na jazdę próbną wybranymi modelami aut przy średniej na europejskich rynkach na poziomie 80 proc.

Choć strony internetowe podmiotów działających w segmencie motoryzacyjnym są dobrze przystosowane do wymagań klientów mobilnych, to pod względem zastosowania aplikacji jest nieco gorzej. Z raportu wynika, że obecnie 7 na 10 firm oferuje własną aplikację mobilną, jednak w większości ich funkcjonalność jest słabsza niż w wypadku stron internetowych. 36 proc. aplikacji do smartfonów i tabletów oferuje lokalizator GPS, zaś jedynie 12 proc. pozwala umówić się klientom na jazdę próbną.

W raporcie IAB i Mindshare omówiono też sytuację polskich firm z branży handlowej, które wypadają słabiej od tych z sektora motoryzacyjnego. Według badania obecnie 74 proc. witryn prowadzonych przez firmy zajmujące się handlem jest zoptymalizowanych pod względem uruchamiania na urządzeniach przenośnych, a 76 proc. to strony responsywne. 42 proc. sprzedawców umieściło na swojej witrynie lokalizator GPS pomagający ustalić położenie sklepów, a 52 proc. daje możliwość dokonania zakupów na stronie.

W wypadku aplikacji mobilnych w branży handlowej 38 proc. oferuje możliwość lokalizacji poprzez GPS, a tylko 24 proc. zapewnia możliwość dokonania zakupów.

W audycie IAB zrealizowanym lokalnie we współpracy z Mindshare przeanalizowane zostały strony internetowe oraz aplikacje mobilne największych reklamodawców z sektora handlu i automotive - łącznie 613 witryn na 9 rynkach. Ocenie poddano szereg funkcjonalności, takich jak: posiadanie lokalizatora GPS, możliwość zapisów na jazdę próbną, dostępność zakupów online. Sprawdzano także responsywność stron, ich mobilną optymalizację oraz prędkość. Zbadano również dostępność aplikacji w systemie operacyjnym iOS oraz Android, zarówno na smartfon, jak i tablet. Dane w raporcie obrazują stan na czerwiec/lipiec 2015 r.

Dołącz do dyskusji: Motoryzacja i handel najlepiej w Polsce wykorzystują internet mobilny, strony górują nad aplikacjami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl