„Mów do mnie ładnie” - namawiają Bisz i Radex (wideo)

Narodowe Centrum Kultury w tegorocznej odsłonie kampanii „Ojczysty - dodaj do ulubionych” zachęca, by używać języka odpowiedzialnie. Namawia do tego duet Bisz i Radex.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
„Mów do mnie ładnie” - namawiają Bisz i Radex (wideo)

Na potrzeby akcji „Ojczysty – dodaj do ulubionych” powstał specjalny utwór i teledysk „Mów do mnie ładnie i pokaż mi język” w którym Bisz i Radex przekonują, aby używać języka odpowiedzialnie i z szacunkiem do drugiego człowieka.

W utworze padają słowa: „Wyprostowaliśmy się chyba nie całkiem znad skowytów, nawoływań, warknięć. Bo w języku wciąż widzimy pałkę, a nie smyczek, pędzel czy skalpel”.

Kampania prowadzona jest w internecie. Spot wyprodukowało studio Dobro i NCK.

Narodowe Centrum Kultury prowadzi kampanię „Ojczysty – dodaj do ulubionych” od 7 lat. Poprzez te działania chce kształtować świadomość językową Polaków i propagować poprawność polszczyzny. W ub.r. w spocie pod hasłem „Sztuka wyboru” zachęcano, by używać poprawnych form językowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję