SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MullenLowe MediaHub ubyło 20 proc. wpływów i 3 mln zł zysku

Agencja MullenLowe MediaHub w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 20,1 proc. do 158,02 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 4,89 do 1,89 mln zł.

Ewa Góralska, członkini zarządu Ewa Góralska, członkini zarządu

MullenLowe MediaHub w sprawozdaniu podkreśliła, że w ub.r. przedłużyła o trzy lata umowę ze swoim kluczowym klientem - ING Bankiem Śląskim. - Ważnym dla spółki kierunkiem rozwoju w kolejnych latach, jest zacieśnienie współpracy z globalnym holdingiem MediaHub na dwóch płaszczyznach: aktywnym pozyskiwaniu klientów (Akzo Nobel od 2022) oraz wsparciu hubu londyńskiego usługami specjalistycznymi (analityka + digital) - zaznaczyła.

Przychody krajowe agencji zmalały ze 147,43 do 107,75 mln zł, natomiast ze z zagranicy wyniosły tyle samo co przed rokiem - 50,27 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Działalność operacyjna MullenLowe MediaHub kosztowała w ub.r. 155,05 mln zł, co wobec 193,2 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 19,7 proc. Wydatki na usługi obce zmniejszyły się ze 184,84 do 145,41 mln zł.

Na wynagrodzenia agencja przeznaczyła 7,38 mln zł, a na inne świadczenia pracownicze - 1,57 mln zł, wobec 6,47 i 1,33 mln zł w 2021 roku. Liczba pracowników zmalała o dwie osoby do 50.

Zysk sprzedażowy spadł z 4,5 do 2,97 mln zł, zysk operacyjny - z 6,29 do 2,63 mln zł, a zysk netto - z 4,89 do 1,89 mln zł. Z zeszłorocznego zysku 1,52 mln zł przeznaczono na dywidendę, a 379 tys. zł na kapitał zapasowy.

80 proc. udziałów MullenLowe MediaHub spółka należąca do menedżerów agencji: Ewy Góralskiej, Kingi Grzelewskiej i Roberta Winnickiego, a 20 proc. - koncern Interpublic.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: MullenLowe MediaHub ubyło 20 proc. wpływów i 3 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl