SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Multimedia Polska emituje obligacje o wartości 1 mld zł

Spółka Multimedia Polska wyemitowała właśnie siedmioletnie obligacje o łącznej wartości 1,038 mld zł. - Celem nowej emisji obligacji jest uporządkowanie struktury finansowania spółki - mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimediów.

Article

Łącznie Multimedia Polska wyemitowała 10 380 obligacji niezabezpieczonych o wartości nominalnej 100 tys. zł każda. Papiery zostały objęte przez krajowych inwestorów instytucjonalnych, w tym OFE, TFI i banki .Część kapitałowa nowo wyemitowanych obligacji będzie spłacana w latach 2017-2020 w czterech ratach po 25 proc. wartości całej emisji każda.

Multimedia Polska wykorzysta pozyskane środki na zrefinansowanie istniejącego zadłużenia. Około 760 mln zł zostanie przeznaczone na spłatę obecnych obligacji. Będą to serie zapadające w latach: 2015 (400 mln zł), 2016 (107 mln zł) i 2017 (250 mln zł). Kolejne 240 mln zł posłuży na spłatę kredytu bankowego w PKO BP.

- Pozwoli to nam efektywniej wykorzystać potencjał rozwoju Multimedia Polska. Potwierdzeniem tego, że realizujemy słuszną strategię, jest duże zainteresowanie inwestorów, którzy wzięli udział w emisji. Pozyskaliśmy partnerów finansowych, którzy podobnie jak my dostrzegają dobre perspektywy rynku i synergie płynące z jego konsolidacji - tłumaczy Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

- Po zakończeniu procesu refinansowania zamierzamy skoncentrować się na działaniach związanych z akwizycjami małych i średnich operatorów kablowych w całym kraju - dodaje Rogowski.

Aby przyspieszyć konsolidację rozdrobnionego polskiego rynku kablowego, spółka planuje pozyskać dodatkowe finansowanie dłużne w wysokości około 500 mln zł. Zamknięcie rozmów z bankami, które mogą udzielić takiego kredytu, powinno nastąpić w najbliższych tygodniach. Dzięki akwizycjom Multimedia Polska planuje zwiększyć w ciągu 3-4 lat udział w polskim rynku kablowym z obecnych 18 proc. do 25 proc.

Sieć Multimedia Polska świadczy usługi telewizji kablowej, internetu i telefonii stacjonarnej.  Na koniec ub.r. miała 827 tys. abonentów (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska emituje obligacje o wartości 1 mld zł

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pies gończy
akwizycjami? już nie ma farajerów sprzedających swoje gniazdka po 100 dolarów lub zapijaczonych prezesów spółdzielni od których można wycyganić osiedlowe kablówki
odpowiedź
User
Analiotyk
Realnie to słabo widzę możliwości rozwoju tej firmy to już jazda w dół już tylko propaganda sukcesu trwa dalej. Słabość tej firmy wyszła po tym jak nie udało jej się akcjonariuszom sprzedać na początku tego roku.
odpowiedź
User
Endemo
Sądzę, że strategia przejmowania małych operatorów akurat jest dobra. Multimedia zawsze dużo tego robiły i dostawały spore zaufanie od banków, nie bez powodu. Czas lokalnych operatorków się skończył i fakty są takie, że tylko duże firmy dadzą radę ogranąć ogromne koszty inwestycji w technologie.
odpowiedź
User
kabelek
Bzdura czas małych operatorków nigdy się nie skończył i nie skończy ci co sprzedali sieci zrobili błąd przy takim szkielecie optycznym jaki jest teraz w kraju można się podłączyć pod innego operatora mały operator nie musi stawiać kosztownej cyfrowej stacji czołowej i inwestować w usługi telefoniczne lub internet a duże zyski można mieć z samego posiadania sieci.
odpowiedź
User
Gostek
U mnie w miescie po pojawieniu się naziemnej dvb na balkonach las anten lub polsatu ludzie rezygnują z kablówki a wspólnoty instalują jedno łącze routerek w piwnicy skrętka do mieszkań i mają wyje... na tą kablówkę. Niech sobie przejmują i konsolidują kogo to obchodzi jak pokazuje rynek reguluje wszystko sam. Sądze że właśnie dlatego żaden duży operator ani fundusz inwestycyjny ich nie kupił i kupić nie chce bo większość sieci małe dziury gdzie ludzie tylko patrzą jak z tego zrezygnować i wszystko w tym temacie.
odpowiedź