Nowy kanał już nadaje naziemnie. Chce utrzymywać się głównie z reklam
W piątek 10 stycznia kanał Dolce Vita TV dołączył do MUX-L2 naziemnej telewizji cyfrowej, który jest nadawany w Rybniku i Ornontowicach na Śląsku. Zbigniew Adamkiewicz, prezes stacji informuje Wirtualnemedia.pl, że trwają rozmowy z brokerami, bo kanał o luksusowym stylu życia, ma utrzymywać się z reklam, a nie opłat od operatorów.
Dolce Vita TV miał trafić do multipleksu lokalnego nadawanego z obiektów w Rybniku i Ornontowicach przed świętami Bożego Narodzenia. Ze względów technicznych i z powodu sezonu urlopowego tak się nie stało. Programy stacji można było oglądać już wcześniej jako pasmo na antenie lokalnego kanału Lubelska.TV. Nadawca pomaga emisji Dolce Vita TV. Obecnie w skład MUX-L2 poza Dolce Vita TV wchodzą: TVT, TVS, Republika, TV Republika Plus, Kabaret TV, TV okazje, Stars.TV i Nowa TV.
Jakie treści nadaje nowy kanał?
Pełna ramówka stacji powinna być znana po pierwszym tygodniu działalności. Obecnie Dolce Vita TV emituje cykle o ciastach, domkach na plaży i programy dotyczące świąt Bożego Narodzenia. Stacja na początku działalności stawia na produkcje zagraniczne z Europy, Stanów Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii.
Adamkiewicz chce, żeby reklamy pojawiły się w stacji jak najszybciej. – Prowadzimy rozmowy z kilkoma brokerami. Zarówno lokalnymi, jak i głównymi. Negocjacje wymagają jednak ciszy i spokoju – tłumaczy szef stacji. Czas reklamowy ogólnopolskich kanałów tematycznych sprzedają najczęściej TVN Media, Polsat Media czy Biuro Reklamy i Marketingu TVP.
Dolce Vita TV ma poszerzyć zasięg w lutym. Wówczas powinna pojawić się w sieci kablowej Toya i w pakietach innych operatorów, z którymi trwają rozmowy. Kanał zastanawia się nad wdrożeniem internetowego streamu. – Chcemy, żeby ten kanał zarabiał. Przede wszystkim będziemy bazowali na reklamach. Nam nie zależy na tym, żeby operatorzy płacili za kanał. To nie są duże pieniądze i utrudnia negocjacje – mówi Adamkiewicz.
Dolce Vita TV otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesję pozwalającą na emisję w sieciach telekomunikacyjnych w połowie października. W ofercie mają znaleźć się programy poświęcone modzie, biżuterii, jachtom, samochodom, podróżom, rezydencjom, SPA i innym luksusowym miejscom. Podobna stacja pod nazwą Luxe TV działa na przykład we Francji.
Po starcie Dolce Vita TV Adamkiewicz zamierza złożyć wniosek o koncesję dla kanału telewizyjnego WakacjeTv. Pierwotnie stacja miała zastąpić kanał 13 firmy Astro. Stosowną zgodę wydała nawet KRRiT. Ostatecznie firmy nie zdecydowały się na współpracę i „trzynastka” została przy dotychczasowej nazwie.
Dołącz do dyskusji: Nowy kanał już nadaje naziemnie. Chce utrzymywać się głównie z reklam
Bogaci nie tracą życia na oglądanie tv… i to jeszcze w rozmytym SD (bo tak nadaje kanał w tym MUXie)