SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych w praktyce? Poznaj filary nowoczesnego SEO!

Firma musi być doskonale widoczna w sieci, by klienci byli w stanie ją odnaleźć. Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą w jakiejkolwiek dziedzinie, powinien zdawać sobie z tego sprawę. Zwłaszcza teraz, kiedy od 80 do 85% stacjonarnych kontaktów na linii B2C rozpoczyna się od wysłania zapytania do Google przez konsumenta. Specjaliści SEO z agencji AFTERWEB przedstawią nam, w jaki sposób działają algorytmy wyszukiwarki. I co zrobić, by utrzymać się na szczytach jej rankingów przez jak najdłuższy czas.

Proces pozycjonowania jest długi i wieloetapowy. A wszystko zaczyna się audytu promowanej strony

Google uwzględnia ponad 200 czynników, które wypływają na pozycjonowanie stron i ustalanie kolejności stron w wynikach organicznych. Część zależy od samego użytkownika (jego lokalizacji, wcześniejszych zapytań czy zainteresowań ustalanych na podstawie ulubionych serwisów internetowych), część pozostaje pilnie strzeżoną tajemnicą amerykańskiej korporacji. Kilka kwestii wyjaśniają oficjalne wytyczne wyszukiwarki dla webmasterów, a niektóre zależności odkrywają specjaliści SEO, testując różne rozwiązania i obserwując zmiany pozycji. Które elementy należy potraktować priorytetowo?

•    Wysoką jakość contentu firmowego serwisu internetowego
•    Jak najkrótsze czasy wczytywania zawartości
•    Prawidłowe wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych
•    Czytelną nawigację (struktura menu, adresy URL)
•    Zastosowanie słów kluczowych w treści
•    Linki polecające z innych, renomowanych witryn w sieci

Walka o wysokie miejsca w Google trwa przez cały czas, więc pozycjonowanie nie zwróci się od razu

Na pierwszy rzut oka wydaje się to całkiem proste. Jednak nikt nie odda najbardziej zyskownych pozycji dobrowolnie. Trzeba działać rozważnie, żeby nie narazić się na karę od Google za stosowanie niedozwolonych praktyk (tzw. Black Hat SEO). Sztuczne upychanie fraz kluczowych, ukrywanie treści czy masowe wykupywanie linków mogą skończyć się nałożeniem filtra obniżającego pozycje lub bana, całkowicie wyrzucającego domenę z wyników wyszukiwania.

Jeżeli jakaś strona internetowa nie stosuje się do wytycznych jakościowych Google, wyszukiwarka nałoży na nią filtr. Część kar przyznawanych jest z automatu, inne nakładane są ręcznie przez pracowników Google. Informacja o filtrze zwykle pojawia się w panelu Google Search Console. Dlatego trzeba regularnie sprawdzać wszystkie komunikaty z tego narzędzia. Widać tam dokładnie, które obszary strony wymagają poprawy pod kątem zdjęcia filtra lub optymalizacji.

źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Standardy Google systematycznie się zaostrzają. Dokładnie pokazuje to historia dużych aktualizacji algorytmów, które w kilka chwil wywracały zdawałoby się nienaruszalną hierarchię w internecie. Na pozycję w wyszukiwarce trzeba pracować cały czas – i robić to w odpowiedni sposób, dbając o jakość firmowej strony oraz jej użyteczność dla odbiorców. Zyski przyjdą, jeżeli będzie się realizować, a w razie potrzeby modyfikować, strategię SEO opracowaną specjalnie pod daną witrynę internetową.

  • Więcej informacji:
  • Seo