SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Na rynek wkracza “Pride”. Lifestylowy magazyn dla gejów za 24,90 zł

We wtorek 30 października na rynku ukaże się “Pride” - pierwszy lifestylowy magazyn dla gejów w Polsce. - Wydając “Pride” chcemy sprawić, żeby temat bycia gejem w tym kraju stał się czymś normalnym - podkreślają twórcy kwartalnika, którzy nad projektem pracowali trzy lata.

Bartek Lachowski, Sebastian WasińskiArticle

- Zdecydowaliśmy się wydać “Pride”, bo dotąd geje w Polsce nie mieli pisma w którym mogliby poczytać o tematach, które bezpośrednio dotyczą ich potrzeb, zainteresowań i problemów - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bartek Lachowski, dyrektor zarządzający spółki Pride Media, która wydaje magazyn. Twórcy projektu określają jednak “Pride” nie jako tytuł gejowski, ale pismo dla świadomych mężczyzn.

- Seksualność o niczym nie przesądza, geje również mają różne zainteresowania tak jak heteroseksualiści. Na półce magazynów nie tylko dla gejów, ale ogólnie dla facetów w Polsce, nie było dotąd produktu na tak wysokim poziomie edytorskim i merytorycznym. Wydając “Pride” chcemy też wprowadzić środowisko LGBT do mainstreamu medialnego. Ale nie poprzez stawanie na barykadach i walkę, ale przez sprawienie, że temat bycia gejem stanie się czymś normalnym w naszym kraju - mówi Lachowski.

Pomysł na magazyn powstał cztery lata temu, a intensywne prace nad projektem zaczęły się rok później. - Ideę stworzenia takiego pisma zaczerpnęliśmy z zagranicy. Sam “Pride” jest jednak autorskim projektem i różni się od znanych nam tytułów dla gejów, które wydawane są na świecie, jak amerykański “The Advocate”, brytyjskie “Attitude” czy francuskie “Tetu” - podkreśla wydawca pisma.

“Pride” podzielony został na pięć części: “Wokół nas” (artykuły dotyczące tematów społecznych i psychologicznych), “Między nami” (tematy związane ze środowiskiem LGBT, wywiady z gwiazdami i ciekawymi ludźmi, a także ich sylwetki), “Zbliżenia” (treści dotyczące filmu, muzyki, teatru, książek, zapowiedzi wydarzeń kulturalnych), “Przyciąganie” (moda, uroda, zdrowie, sport) oraz “Przyjemności” (podróże, kuchnia, design, technologie).

Magazyn zamykają autorskie sesje - modowa i artystyczna. Jedną ze stałych rubryk w kwartalniku będzie prowadzona bez cenzury “Rozmowa niekontrolowana”. W pierwszym numerze będzie to rozmowa z Tomkiem Bartnikiem, strategiem marketingowym, dotyczący tego jak oswoić tematy tabu. Poza tym w premierowym wydaniu znajdzie się też wywiad z Kayah. W każdym numerze publikowane będą trzy felietony napisane przez kobiety, do pierwszego napisała go m.in. Ewa Kasprzyk. Wydawca nawiązał współpracę z amerykańskim magazynami “The Advocate” i “Passport”, z którymi będzie wymieniał materiały.

- Tytuł kierowany jest do dorosłych gejów, ale także do otwartych ludzi ze środowiska heteroseksulanego. Grupą docelową “Pride” jest również biznes. Chcemy pokazać, że geje to wartościowa grupa dla reklamodawców, a nasz magazyn jest eleganckim miejscem do zaprezentowania ich marek - podkreśla Lachowski.

Twórcy projektu zaczynając rozmowy z reklamodawcami mieli obawy, czy będą oni zainteresowani pokazaniem się na łamach pisma. - Gdy ludzie słyszą sformułowanie “magazyn dla gejów”, to mają o nim pewne wyobrażenie. Ale gdy im pokazywaliśmy zerówkę, wszyscy byli zaskoczeni. Na setki spotkań może ze dwa razy usłyszeliśmy, że firmy nie interesuje ta grupa docelowa. Ludzie w wielu firmach, w tym koncernach międzynarodowych, mówili: nareszcie powstaje coś porządnego dla facetów - relacjonuje Bartek Lachowski.

W pierwszym numerze “Pride” znalazły się 22 pojedyncze strony z reklamami i pięć rozkładówek. Na zareklamowanie w kwartalniku zdecydowały się firmy m.in. z branży kosmetycznej, motoryzacyjnej, odzieżowej, meblarskiej, nieruchomości luksusowych czy turystycznej. Lachowski podkreśla, że niektórzy reklamodawcy przygotowali nawet specjalne layouty na potrzeby “Pride”. - Cały przewidziany budżet reklamowy na pierwszy numer, który nie był mały, został zrealizowany - dodaje. Najdroższa w magazynie jest całostronicowa reklama na IV okładce - jej koszt brutto to 25 tys. zł.

Zastępcami redaktora naczelnego “Pride” są Marcin Sasha Łasiewicki (w przeszłości m.in. wicenaczelny “Gali”) i Patryk Chilewicz (obecnie dziennikarz “Faktu”, w przeszłości piszący m.in. dla “Przekroju”), sekretarzem redakcji została Maja Strzeżek-Madej, szefem działu Moda jest Marcin Dąbrowski, szefem działu Uroda - Rafał Janta, a szefem działu Kultura - Tomasz Kupka. Za przygotowanie szaty graficznej “Pride” odpowiedzialna była Diana Kosiorek, twórczyni makiety magazynu “Kukbuk”. Dyrektorem wydawniczym kwartalnika została Marzena Reinert, w przeszłości dyrektor komunikacji i PR w Edipresse Polska oraz dyrektor marketingu “Wprost”.

Pierwszy numer “Pride” liczy 220 stron wydanych w formacie 205x280 mm. Ukaże się w nakładzie 30 tys. egz. i w cenie 24,90 zł. Będzie można go kupić w sieciach Empik, InMedio, Relay oraz w wybranych punktach Ruchu w całej Polsce. Sprzedawany będzie też w prenumeracie, a poprzez stronę internetową będzie można także kupować pojedyncze egzemplarze tytułu. W sieci będzie ponadto dostępna wersja elektroniczna pisma. Wydawca zakłada, że sprzeda 65 proc. egz. pierwszego numeru.

Magazynowi drukowanemu towarzyszy lifestylowy portal Pridemag.pl, który ruszył już w połowie września. Znaleźć w nim można głównie newsy, a także blogi oraz dłuższe artykuły, które są dostępne za darmo, ale dopiero po rejestracji. Na potrzeby serwisu został stworzony oddzielny zespół, redaktorem prowadzącym Pridemag.pl jest Patryk Chilewicz.

- W kampanii promocyjnej “Pride” bardzo mocno stawiamy w internet, gdzie jest obecna nasza grupa docelowa pisma. Promujemy się na kilku portalach dla gejów i w mediach społecznościowych - mówi Lachowski. Działania zaczęły się już z początkiem września, gdy na profilu na Facebooku pojawiły się teasery związane ze słowem duma. Poza tym tytuł promowany będzie też w punktach sprzedaży.

Jednym z założycieli “Pride” jest Bartek Lachowski, od 2009 roku współprowadzący agencję Orchidea Group, która organizuje imprezy dla firm i eventy kulturalne. Lachowski z wykształcenia jest dyplomatą. W przeszłości pracował w Polskiej Ambasadzie w Norwegii, Fundacji Schumana oraz w Stowarzyszeniu Euro-Atlantyckim.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Na rynek wkracza “Pride”. Lifestylowy magazyn dla gejów za 24,90 zł

40 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TIERY ANRI
Pół roku i to padnie :-)
odpowiedź
User
@ Tiery Anri
Ale będzie to wina Lachowskiego czy Kupki?
odpowiedź
User
Nicko
Brawo! Trzymam kciuki!
odpowiedź
User
Wux
Jeżeli tylko magazyn będzie łatwo dostępny przynajmniej w wiekszych miastach to nawet widzę dla niego nadzieję. Cena nie należy do najniższych, ale z tego co się orientuje wśród znajomych, geje zarabiają całkiem nieźle jak na polskie warunki, więc i to nie powinno stanowić problemu...
odpowiedź
User
Neo
Kto by się spodziewał, że w tak konserwatywnym, zaściankowym, nietolerancyjnym, zamkniętym na mniejszości kraju, doczekaliśmy się pisma dla gejów. Pismo ma szansę na sukces, bo w Polsce jest sporo osób homoseksualnych, którzy żyją w cieniu. Pytanie: Czy nie będą się wstydziły kupić pisma? Chyba, że będą mogli zamówić o-nline.
odpowiedź