SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Na TikToku godzinę dłużej niż na Facebooku. Twitter dalej traci polskich internautów

Na TikToku i Facebooku w lutym było więcej polskich internautów niż miesiąc wcześniej, ale spędzili ok. 2 godzin mniej. Kolejny miesiąc z rzędu poniżej 10 mln użytkowników odwiedziło Twittera, spore spadki zanotowały też Pinterest, Blogspot i Wykop.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym Facebooka, jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 26,64 mln polskich użytkowników, spędzając średnio po 16 godzin, 29 minut i 57 sekund. Platforma przyciągnęła 89,9 proc. wszystkich internautów w Polsce.

Kolejne platformy miały ponad 10 mln odwiedzających mniej. Instagram zanotował 16,45 mln użytkowników, 55,46 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 23 minuty i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a TikTok - 14,69 mln internautów, 49,5 proc. zasięgu oraz 17 godzin, 18 minut i 54 sekundy średniego czasu.

Na kilka godzin przyciągał jeszcze Snapchat - każdy z 5,98 mln odwiedzających (20,16 proc. zasięgu) spędził tam średnio 3 godziny, 42 minuty i 13 sekund.

Twittera odwiedziło 9,68 mln polskich internautów (32,63 proc. zasięgu), każdy korzystał z platformy przeciętnie godzinę, 17 minut i 43 sekundy. Pinterest miał 2 mln użytkowników mniej - 7,64 mln odwiedzających (25,76 proc. zasięgu) spędziło na nim średnio po 46 minut i 6 sekund.

Dotyczący głównie pracy i biznesu LinkedIn zanotował 5,34 mln użytkowników, 18 proc. zasięgu oraz 17 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania, służące do zbiórek charytatywnych Siepomaga.pl - 3,64 mln internautów, 12,25 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 35 sekund średniego czasu, a informacyjno-rozrywkowy Wykop - 2,99 mln użytkowników, 10,09 proc. zasięgu oraz 22 minuty i 55 sekund przeciętnego czasu.

W rankingu są też ujmowane łącznie blogi w domenie Blogspot.com - odwiedziło je 6,03 mln polskich internautów (20,33 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 minuty i 32 sekundy.

W porównaniu ze styczniem Facebook zyskał 99,1 tys. polskich użytkowników (to 0,4 proc. w górę), Instagram - 213,2 tys. (1,3 proc.), a TikTok - 943,2 tys. (6,9 proc.). Na Facebooku średni czas spędzony przez internautę zmalał o godzinę, 57 minut i 27 sekund (czyli o 10,6 proc.), na TikToku - o 2 godziny, 2 minuty i 44 sekundy (też 10,6 proc. w dół), a na Instagramie - o 14 minut i 58 sekund (5,4 proc.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wyniki kilku platform zmalały w obu statystykach. Pinterest zanotował spadek o 175,3 tys. użytkowników (2,2 proc.) oraz 6 minut i 25 sekund przeciętnego czasu korzystania )12,2 proc.), blogi w domenie Blogspot.com - 305,8 tys. internautów (4,8 proc.) i 23 sekundy średniego czasu (9,8 proc.), natomiast LinkedIn - 182,7 tys. użytkowników (3,3 proc.) i 19 sekund przeciętnego czasu (1,8 proc.).

Twitter znów poniżej 10 mln użytkowników

Wygląda na to, że zmiany na Twitterze po przejęciu platformy przez Elona Muska nie spodobały się także polskim internautom. W lutym ich liczba zmalała o 235,2 tys., czyli 2,4 proc., przy czym przeciętny czas korzystania wydłużył się o 12 minut i 27 sekund (19,1 proc.). Platforma trzeci miesiąc z rzędu zanotowała poniżej 10 mln użytkowników - w grudniu miała ich 9,92 mln.

Poprzednio poniżej 10 mln odwiedzających Twitter był u nas w styczniu ub.r., w kolejnych miesiącach przyciągał zwykle 10,5-11,5 mln internautów, a w marcu ub.r. osiągnął rekordowe jak dotąd 13,04 mln użytkowników i 43,49 proc. zasięgu.

Jeszcze większy spadek zanotował Wykop - ubyło na nim 933,4 tys. użytkowników (23,8 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 minuty i 19 sekund (11,2 proc.).

Snapchat zyskał 92,2 tys. internautów (1,5 proc.), tracąc 33 minuty i 13 sekund ze średniego czasu korzystania (13 proc.). Natomiast na Siepomaga.pl liczba odwiedzających zwiększyła się o 322,7 tys. (9,7 proc.), a przeciętny czas zmalał o minutę i 17 sekund (26,4 proc.).

Dołącz do dyskusji: Na TikToku godzinę dłużej niż na Facebooku. Twitter dalej traci polskich internautów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Idiokracja
Dlaczego w Chinach TikTok podpowiada głównie treści edukacyjne czy popularnonaukowe, natomiast w wersji ogólnoświatowej to zwykły ogłupiacz?
odpowiedź
User
???wtf
Wykop to już trup. Większość użytkowników odeszła
odpowiedź
User
zzzzyyy
coś wam obrazki nie działają
odpowiedź