Nadawca nowej stacji naziemnej ma niemal million zł zysku
Firma Red Carpet Media Group, nadająca m.in. nowy kanał ViDoc TV obecny w naziemnej telewizji cyfrowej, w zeszłym kwartale osiągnęła wzrost przychodów o 15,6 proc. do 3,05 mln zł, a jej zysk netto nieznacznie zmalał, do 911 tys. zł.
Red Carpet Media Group od ponad roku więcej zarabia na swoim kanale Red Carpet TV, ponieważ ten w lutym ub.r. pojawił się w ofercie kilku platform streamingowych w USA i Kanadzie, a jego czas reklamowy zaczęto sprzedawać w modelu dynamic ad insertion.
Streamingowy zasięg Red Carpet TV niebawem się poszerzy. - Zdobyte doświadczenia z obecności kanałów na platformach FAST wyraźnie wskazują, że oferowanie kolejnych kanałów telewizyjnych na rynki północnoamerykański i zachodnioeuropejski powinno uwzględniać konieczność przygotowania wersji anglo - i hiszpańskojęzycznej. Taka oferta pojawi się jeszcze w pierwszym półroczu 2024 - zapowiada w raporcie finansowym Laura Nowakowska, prezeska Red Carpet Media Group.
CZYTAJ TEŻ: KRRiT zgodziła się na zmianę profilu stacji satelitarnej
Z kolei stacja ViDoc TV jest emitowana w naziemnej telewizji cyfrowej od połowy marca br., początkowo pod inną nazwą. - Otwarta ekspozycja na klienta posiadającego wyłącznie telewizję naziemną pozwala na osiągnięcie 10-krotnie większych wskaźników oglądalności telewizji linearnej oraz minimum 10-krotnie większych wskaźników ratingowych przeliczanych bezpośrednio na przychody ze sprzedaży czasu reklamowego oraz sponsoringu, co będzie miało znaczący wpływ na przyszłe przychody emitenta - podkreśla Nowakowska.
W zeszłym kwartale Red Carpet Media Group nie zarabiała jeszcze na ViDoc TV, bo spoty na antenie stacji pojawiły się 6 maja (brokerem reklamowym jest TVN Media). Ponadto firma pod koniec kwietnia uzgodniła obecność kanału na globalnej platformie streamingowej Rakuten TV.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Kwartalne koszty operacyjne Red Carpet Media Group zwiększyły się z 1,46 do 1,82 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 1,34 do 1,53 mln zł, a na amortyzację - ze 115,6 do 272,4 tys. zł.
Na poziomie sprzedażowym brutto zysk firmy poszedł w górę z 1,18 do 1,23 mln zł, a na poziomie operacyjnym - z 1,18 do 1,2 mln zł. Natomiast przy wzroście kosztów finansowych i kwoty zapłaconego podatku dochodowego zysk netto zmalał z 944,1 do 911 tys. zł.
W całym ub.r. Red Carpet Media Group przy wzroście wpływów z 11,74 do 12,15 mln zł zanotowała spadek zysku netto z 4,08 do 4,05 mln zł.
W środę na koniec sesji giełdowej za akcję Red Carpet Media Group płacono 51,50 zł (22,5 proc. mniej niż przed rokiem), co dawało kapitalizację w wysokości 23,95 mln zł. Większościowym akcjonariuszem spółki jest szef jej rady nadzorczej Leszek Kułak (ma 64,95 proc. walorów).
Dołącz do dyskusji: Nadawca nowej stacji naziemnej ma niemal million zł zysku