SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najbardziej opiniotwórcze media - liderem Gazeta Wyborcza

We wrześniowym rankingu królują afery. Wysokie miejsce wortalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem zestawienia 'Najbardziej opiniotwórcze media'  została we wrześniu Gazeta Wyborcza, powróciwszy na pierwszą lokatę po trzymiesięcznej przerwie. Cytowano ją najczęściej w przeglądach prasy, a także w kontekście polityki i tzw. „afery taśmowej”. Rzeczpospolita, z 1111 powołaniami, spadła na drugie miejsce w rankingu. Również ten dziennik najczęściej przywoływano w związku z polityką oraz ekonomią, rynkiem i finansami. Gazeta Wyborcza była w ubiegłym miesiącu nie tylko medium najczęściej cytowanym, ale i medium najchętniej cytującym inne środki masowego przekazu.

Życie Warszawy nieznacznie, bo o 4 powołania, wyprzedziło Dziennik. Awans tej gazety regionalnej przed ogólnopolską nastąpił głównie dzięki dużej liczbie powołań w kontekście polityki i publikacji na temat J. Kuronia. Dziennik natomiast cytowano najczęściej w materiałach poświęconych polityce i aferze Gudzowaty-Miller.

        


Wysokie piąte miejsce telewizji TVN wiąże się w dużym stopniu z publikacją nagrań, na których posłowie A. Lipiński i W. Mojzesowicz usiłowali nakłonić posłankę R. Beger do przejścia z Samoobrony do PiSu. TVN, wrześniowy lider pośród stacji telewizyjnych, wyraźnie dystansuje zwycięzcę z poprzedniego miesiąca, Telewizję Trwam, która nie znalazła się w pierwszej piętnastce cytowanych mediów.

       

Na pozycję lidera wśród stacji radiowych i do czołówki zestawienia powróciło Radio ZET - w ubiegłym miesiącu stacja ta znalazła się poza pierwszą piętnastką. Na czołowe miejsce pośród portali internetowych powrócił również Onet.pl, wyprzedzając Interię.pl.

      

Wśród tygodników opinii pierwszą pozycję obronił Wprost, zaś najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym została Gazeta Prawna. Wyjątkowo zacięta była rywalizacja tabloidów – ostatecznie wygrał ją Super Express, przywoływany w innych mediach o 5 razy częściej niż Fakt.

83 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 17 proc. - lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, gdzie liderem pozostaje Życie Warszawy.

We wrześniu analizę IMM przeprowadzono na podstawie 6146 przekazów mediowych, czyli wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych. Ich autorzy odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 7446 razy (3408 razy w prasie, 2409 w telewizji i 1629 w radiu).

Dołącz do dyskusji: Najbardziej opiniotwórcze media - liderem Gazeta Wyborcza

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl