SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RASP i YouTube zyskują - Grupa WP, OLX i Grupa Gazeta.pl ze spadkami (Gemius/PBI z kwietnia)

W kwietniu br. duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły strony i aplikacje Google, Ringier Axel Springer Polska, YouTube i Allegro, natomiast zmalały zasięgi Grupy Wirtualna Polska, OLX.pl i Grupy Gazeta.pl. Najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika zanotowały Facebook, OLX, Ceneo i Allegro. Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,2 mln - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,83 mln polskich internautów, czyli 95,11 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali tam 9,04 mld odsłon, a każdy korzystał z nich w ciągu doby średnio przez 31 minut i 9 sekund.

Google jest liderem we wszystkich tych statystykach, przy czym przeglądarkowy Facebook zanotował taki sam przeciętny czas korzystania w ciągu doby. Zajmująca drugie miejsce Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała 22,45 mln użytkowników i 2,61 mld odsłon, Facebook - 22,21 mln użytkowników i 2,44 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska - 21,12 mln użytkowników i 3,84 ml odsłon.

W porównaniu z kwietniem ub.r. Grupa Google zanotowała wzrost zasięgu z 94,23 do 95,11 proc., Facebook - z 77,93 do 78,75 proc., Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 74,4 do 79,59 proc., a YouTube - z 67,71 do 74,01 proc. Natomiast zasięg Grupy Wirtualna Polska zmalał z 77,08 do 74,89 proc.

Grupa Allegro przy 19,4 mln użytkowników miała 3,22 mld odsłon (jej zasięg rok do roku wzrósł z 63,03 do 68,78 proc.), natomiast Grupa OLX zanotowała 16,47 mln odwiedzających i 4,38 mld odsłon (jej zasięg spadł z 60,47 do 58,41 proc.). Zmalał też zasięg Grupy Gazeta.pl (z 60,77 do 58,07 proc.), przy czym liczba jej odsłon zwiększyła się z 516,62 do 619,18 mln.

Rośnie Grupa Cyfrowy Polsat

W górę poszedł też zasięg Grupy ZPR Media (z 45,8 do 52,06 proc.), Grupy TVN (z 43,63 do 52,06 proc.), Grupy Ceneo.pl (z 39,54 do 43,03 proc.), Grupy Cyfrowy Polsat (z 32,54 do 37,75 proc.), Grupy Eurozet (z 30,98 do 37,24 proc.) i Grupy Gazetaprawna.pl (z 23,44 do 33,81 proc.).

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w kwietniu na 28,2 mln (to tyle samo co przed rokiem). Z sieci na komputerach korzystało 23,7 mln użytkowników (1,1 mln więcej niż kwietniu ub.r.), a na smartfonach i tabletach - 24,2 mln (tyle samo co rok wcześniej).

Google.com z 26 mln internautów

Google.com w kwietniu br. odwiedziło 26,25 mln polskich internautów (to dało 93,08 proc. zasięgu), wykonując 7,82 mld odsłon i spędzając tam przez dobę średnio 29 minut i 6 sekund. Przed rokiem domena miała 25,61 mln odwiedzających, 90,72 proc. zasięgu, 6 mld odsłon oraz 24 minuty i 15 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.

Z kolei Google.pl miało w zeszłym miesiącu 13,75 mln odwiedzających, 48,75 proc. zasięgu 995,46 mln odsłon i 15 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania przez dobę, wobec 15,51 mln użytkowników, 54,95 proc. zasięgu, 1,6 mld odsłon oraz 14 minut i 10 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Onet przed WP

YouTube zanotował 20,88 mln użytkowników i 972,01 mln odsłon, Onet.pl - 18,96 mln odwiedzających i 1,79 mld odsłon (jego zasięg w ciągu roku zwiększył się z 60,86 do 67,23 proc.), Allegro.pl - 18,08 mln użytkowników i 1,84 mld odsłon (zasięg rok do roku wzrósł z 60,23 do 64,08 proc.), a WP.pl - 17,19 mln użytkowników i 2,6 mld odsłon (zasięg wzrósł z 58,79 do 60,93 proc.).

Interia.pl zanotowała spadek zasięgu rok do roku z 50,73 do 49,34 proc., OLX.pl - z 49,9 do 46,52 proc., Gazeta.pl - wzrost z 39,8 do 41,99 proc., a TVN24.pl - wzrost z 30,34 do 35,53 proc.

Tylko na komputerach w serwisach i aplikacjach Grupy Google 22,41 mln użytkowników (79,45 proc. wszystkich internautów w Polsce) wykonało 3,72 mld odsłon i korzystało każdego dnia średnio przez 30 minut i 41 sekund. Przed rokiem wydawca zanotował 21,25 mln odwiedzających, 75,3 proc. zasięgu i 3,41 mld odsłon.

Przeglądarkowy YouTube miał w zeszłym miesiącu 18,4 mln użytkowników, 65,22 proc. zasięgu i 712,66 mln odsłon (wobec 16,7 mln użytkowników, 59,16 proc. zasięgu i 635,37 mln odsłon).

Po ponad miliard odsłon zanotowały przeglądarkowy Facebook (17,39 mln odwiedzających i 1,12 mld odsłon), Grupa Ringier Axel Springer Polska (16,27 mln użytkowników i 1,03 mld odsłon), Grupa Wirtualna Polska (15,1 mln użytkowników i 1,59 mld odsłon) oraz Grupa Allegro (13,08 mln użytkowników i 1,04 mld odsłon).

Google.com w zeszłym miesiącu odwiedziło na komputerach 21,53 mln internautów (co dało 76,34 proc. zasięgu), wykonując prawie 3 mld odsłon i spędzając przez dobę średnio 29 minut i 6 sekund, a Google.pl - 11,28 mln użytkowników (40 proc. zasięgu), generując 649,24 mln odsłon

Przeglądarkowy Facebook zanotował 17,39 mln odwiedzających i 1,12 mld odsłon, Onet.pl - 13,06 mln użytkowników i 816,33 mln odsłon, Allegro.pl - 12,59 mln użytkowników i 1,02 mld odsłon, a WP.pl - 11,7 mln użytkowników i 1,19 mld odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RASP i YouTube zyskują - Grupa WP, OLX i Grupa Gazeta.pl ze spadkami (Gemius/PBI z kwietnia)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prorok
Ale jaja jeszcze chwila i int er ia przeskoczy wupe i to jeszcze przed polaczeniem z polsatem. Panowie jacek ś i michał b czyli geniusze branzy interaktywnej jak widac nie potrafia w maratonach biegac. Na krotkich dystansach i w korowodach to tak, ale na dluzszych odcinkach juz zaliczaja wpadki amatorow. Przekombinowali i beda tam gdzie byli przed fuzja. Netto nic nie zyskali przez te lata.
odpowiedź
User
Ciekawski
Zasięg dzienny ponad 20h? Chyba błąd lub większość Polaków ogląda strony podczas snu
odpowiedź
User
MZ
Mamy teraz takie czasy, że zasięg staje się drugorzędny. Istotne pytanie: kto najlepiej swoich Real Users potrafi monetyzować? Wyścig na RU, którego świadkami między RASP-em a WP jesteśmy od jakiegoś czasu, to tylko wojna na długości siusiaków. Trzeba jeszcze umieć zrobić z nich użytek. Jakie wypełnienie reklamowe na swoich PV wygenerowali jedni, a jakie drudzy? Jak pozycja rynkowa przekuła im się w sprzedaż formatów natywnych? Przekonamy się za jakiś czas, po ogłoszeniu wyników finansowych jednych i drugich. Onetowi cudów nie wróżę, mając na uwadze ich mizerne 6 baniek zysku z 2018 roku.
odpowiedź
User
Marzec
Co to za aplikacja dobreprogramy?
Nie ma tego w Google Play ani na stronie dobreprogramy.pl
Jakiś kant?
odpowiedź