SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet.pl znów przed WP.pl, a OLX.pl przed Interią. Mocno w górę SE.pl (Gemius/PBI z lipca)

W lipcu br. w rankingu domen Onet.pl wyprzedził pod względem liczby użytkowników WP.pl, a OLX.pl - Interię. Duży wzrost odwiedzalności oprócz OLX.pl osiągnął SE.pl. Wśród aplikacji mobilnych WhatsApp jest przed Instagramem, a Rossmann PL przed AliExpress i Lidl Plus

Article

Strony i aplikacje internetowe Grupy Google w zeszłym miesiącu odwiedziło 26,07 mln realnych użytkowników, czyli 93,29 proc. wszystkich polskich internautów. W czerwcu statystyki były nieco wyższe - 26,14 mln odwiedzających i 93,24 proc. zasięgu.

W przypadku Google’a i wielu innych wydawców oraz domen nie podano liczby odsłon i średniego czasu korzystania w mobile’u i ogółem. Powód? W połowie lipca doszło do nieprawidłowości w działaniu miernika mobilnego. - Dane dla tych wskaźników będą ponownie prezentowane w wynikach miesięcznych za sierpień, są też już na bieżąco dostępne dla plików dziennych i tygodniowych - zaznaczyły PBI i Gemius.

U większości czołowych wydawców zasięgi z miesiąca na miesiąc zmalały. Facebook zanotował spadek o 0,96 pkt proc. do 77,22 proc., Grupa Wirtualna Polska - o 1,41 pkt proc. do 74,64 proc., Grupa Ringier Axel Springer Polska - o 1,05 pkt proc do 70,98 proc., YouTube - o 0,89 pkt proc. do 67,95 proc., a Grupa Interia.pl - o 1,71 pkt proc. do 65,29 proc.

Za to Grupa OLX.pl osiągnęła wzrost o 2,22 pkt proc. do 64,29 proc., dzięki czemu wyprzedziła Grupę Allegro, której zasięg zmalał o 1,15 pkt proc. do 62,5 proc.

Całkowitą liczbę internautów w Polsce oszacowano w zeszłym miesiącu na 27,9 mln. Z sieci na komputerach korzystało 22,1 mln osób, a na smartfonach i tabletach - 24,4 mln.

Google.com odwiedziło w lipcu 25,3 mln polskich internautów, zapewniając 90,51 proc. zasięgu, o 0,58 pkt proc. więcej niż w czerwcu. Natomiast zasięg Google.pl zmalał o 0,84 pkt proc. do 50,28 proc.

Liczba użytkowników WP.pl spadła w skali miesiąca z 16,25 do 15,98 mln, przez co serwis został wyprzedzony pod względem zasięgu przez Onet.pl, który zanotował spadek z 16,2 do 16,07 mln zł. Przy czym Onet miał dużo mniej odsłon (1,39 mld) od WP.pl (1,87 mld).

Z kolei OLX.pl osiągnął wzrost liczby użytkowników z 13,97 do 14,84 mln i odsłon z 1,36 do 1,53 mld. W efekcie pod względem zasięgu wyprzedził Interię (zanotowała spadek z 14,21 do 14,14 mln użytkowników) i Wikipedię (w dół z 14,46 do 14,26 mln).

Dużo zyskał SE.pl - w czerwcu miał 6,84 mln użytkowników i 75,11 mln odsłon, a w lipcu 7,97 mln użytkowników i 98,99 mln odsłon. Dzięki temu przesunęła się m.in. nad TVN24.pl (7,93 mln użytkowników i 133,27 mln odsłon), Naszemiasto.pl (7,5 mln użytkowników i 169,97 mln odsłon) oraz Wyborcza.pl (7,2 mln użytkowników i 68,38 mln odsłon) oraz Money.pl (7,13 mln użytkowników i 58,78 mln odsłon).

Na WP.pl odwiedzający spędził w ciągu doby średnio 29 minut i 38 sekund, na o2.pl - 29 minut i 13 sekund, a na Onecie - 23 minuty i 3 sekundy.

Na komputerach strony i aplikacje Google’a odwiedziło w lipcu 20,6 mln internautów, wykonując prawie 3 mld odsłon i spędzając przez dobę przeciętnie 31 minut i 9 sekund. YouTube przy 16,46 mln użytkowników miał 570,67 mln odsłon oraz 13 minut i 35 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Facebook zanotował 16,23 mln odwiedzających i 1,11 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska - 14,53 mln użytkowników i 1,35 mld odsłon.

Trzej czołowi wydawcy zanotowali spadki zasięgów w skali miesiąca - Grupa Google o 0,68 pkt proc. do 73,72 proc., YouTube - o 0,52 pkt proc. do 58,89 proc., a Facebook - o 0,1 pkt proc. do 58,08 proc.

Za to Grupa Wirtualna Polska zyskała 0,07 pkt proc. zasięgu, Grupa Ringier Axel Springer Polska - o 0,26 pkt proc., a Grupa OLX - o 1,72 pkt proc., a Grupa Ceneo.pl - o 1,93 pkt proc.

Google.com przy spadku liczby użytkowników w skali miesiąca z 19,72 do 19,56 mln użytkowników osiągnęło wzrost liczby odsłon z 2,2 do 2,36 mld oraz średniego dobowego czasu korzystania z 28 minut i 23 sekund do 29 minut i 43 sekund.

Na OLX.pl liczba użytkowników wzrosła z 8,1 do 8,59 mln, a liczba odsłon - z 606 do 670,15 mln.

W przypadku o2.pl przeciętny czas korzystania przez dobę wynosił 33 minuty i 35 sekund, a na WP.pl - 31 minut i 59 sekund.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Onet.pl znów przed WP.pl, a OLX.pl przed Interią. Mocno w górę SE.pl (Gemius/PBI z lipca)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ra
Chłopaku z Zagłębia, dajesz! Pokarz im, gdzie raki zimują!
10 2
odpowiedź
User
badania
Niezły clickbait. A tak naprawdę:

Grupa WP większa od Grupy Onet o 1 mln RU. Strona Główna WP większa od strony głównej Onet. W kategoriach WP jest numerem 1 w: Styl Życia, Sport, Biznes, Turystyka, Gwiazdy, Technologie, Serwisy kobiece, Dzieci i rodzina. Onet jest liderem tylko w jednej kategorii (Zdrowie).

Więc WP wygrywa niemal wszędzie ale WirtualnymMediom udało się znaleźć jedno takie miejsce, gdzie akurat nie wygrywa i podkreślić sukces Onetu.
13 13
odpowiedź
User
Brat
Brawo Superaczki! Fakt na łopatkach! Dobry zespół, realna wizja i duże możliwości rozwoju!
15 2
odpowiedź
User
Hm
Dziwię się, że redakcja kompletnie nie ogarnia trendów. Luty 2019 = Poradnik Zdrowie w top 20. Lipiec 2019 = SE w top 20, praktycznie w tym samym miejscu. Co tam się stało? To nie jest ciekawe?
0 9
odpowiedź
User
dziwi mnie onet
Odkąd onet zlikwidował komentarze ludzie usunęli jego zakładki z pulpitów. Dzisiaj nikt nie czyta całego artykułu, najczesciej jest podobnie jak ogląda się tv czyli pilotem przeskakuje sie kanały a na portalu klika się i cofa się. Interesujący artykuł czyta się poczatek przelatuje w dół i czyta się komentarze co ludzie piszą i to komentarze są najciekawsze.
13 2
odpowiedź