Allegro przed Onetem, a Wyborcza.pl przed TVN24.pl. WP i o2 przyciągają na najdłużej (Gemius/PBI z maja)

Według badania Gemius/PBI w maju br. Grupa Allegro.pl wyprzedziła pod względem zasięgu Grupę Interia, samo Allegro wysunęło się przed Onet, a Wyborcza.pl przed TVN24.pl. Najwięcej czasu internauci spędzają przeciętnie na WP.pl, o2.pl oraz w serwisach Grupy Interia i Grupy TVN. Liczba internautów w Polsce wyniosła ogółem 27,7 mln, z czego 23 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24 mln na smartfonach i tabletach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w maju br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,35 mln realnych użytkowników, czyli 95,07 mln wszystkich polskich internautów. Wykonali 10 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził tam 31 minut i 11 sekund.

Rok wcześniej miały 93,91 proc. zasięgu, 7,96 mld odsłon oraz 30 minut i 3 sekundy średniego dobowego czasu korzystania, a w kwietniu br. - 95,11 proc. zasięgu, 9,04 mld odsłon oraz 31 minut i 9 sekund przeciętnego czasu spędzonego w ciągu doby.

Na drugim miejscu tak jak miesiąc wcześniej jest Ringier Axel Springer Polska z 21,75 mln odwiedzających, 78,47 proc. zasięgu, 2,59 mld odsłon oraz 20 minut i 56 sekund średniego dobowego czasu korzystania. W kwietniu ub.r. wydawca miał 74,51 proc. zasięgu, 2,17 mld odsłon oraz 22 minuty i 25 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez dobę, zajmując czwarte miejsce, za Facebookiem i Grupą Wirtualna Polska.

W przeglądarkowym Facebooku 21,46 mln internautów (co dało 77,43 proc. zasięgu) wykonało 2,92 mld odsłon oraz spędziło w ciągu doby przeciętnie 24 minuty i 2 sekundy, a w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska 21,21 mln internautów (76,53 proc. zasięgu) wygenerowało 3,47 mld odsłon i korzystało w ciągu doby średnio przez 40 minut i 45 sekund. Przed rokiem Facebook miał 78,84 proc. zasięgu i 4,03 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska - 76,45 proc. zasięgu i 2,94 mld odsłon.

Grupa Allegro w porównaniu z kwietniem br. osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 19,4 do 20,11 mln i zasięgu z 68,78 do 72,54 proc., dzięki czemu wyprzedziła Grupę Interia, której liczba odwiedzających zmalała z 19,47 do 19 mln, a zasięg z 69,04 do 68,54 proc. W serwisach i aplikacjach Grupy Interia przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 32 minut i 54 sekundy, a w przypadku Grupy TVN - 32 minuty i 4 sekundy.

Na stronach i w aplikacjach Grupy OLX 17,36 mln internautów wygenerowało 4,76 mld odsłon, a każdy przez dobę spędził przeciętnie 26 minut i 53 sekundy.

27,7 mln internautów w Polsce

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w zeszłym miesiącu na 27,7 mln, z czego 23 mln przeglądało sieć na komputerach, a 24 mln na smartfonach i tabletach. Przed rokiem internautów było 28,3 mln - 22,8 mln korzystających z komputerów, a 24,3 mln ze smartfonów i tabletów.

grafika

Allegro wyprzedziło Onet

W maju br. Google.com zanotowało 25,93 mln użytkowników, 93,54 proc. zasięgu, 8,87 mld odsłon oraz 29 minut i 19 sekund spędzonych średnio w ciągu doby przez odwiedzającego. Rok wcześniej miało 91,47 proc. zasięgu, 6,51 mld odsłon oraz 27 minut i 50 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.

Na Facebooku 21,46 mln internautów wykonało 2,92 mld odsłon oraz spędziło średnio 24 minuty i 2 sekundy przez dobę, natomiast YouTube przy 20,4 mln użytkowników miał 974,2 mln odsłon oraz 12 minut i 52 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.

Allegro.pl zanotowało 18,38 mln użytkowników, 66,31 proc. 1,76 mld odsłon oraz 16 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania w ciągu doby, wobec 18,08 mln odwiedzających, 64,08 proc. zasięgu, 1,84 mld osłon oraz 18 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania rok wcześniej. Dzięki temu wyprzedziło Onet, który zanotował spadek liczby użytkowników z 18,96 do 17,93 mln i zasięgu z 67,23 do 64,7 proc. oraz wzrost liczby odsłon z 1,79 do 1,81 mld.

Na Wyborcza.pl liczba użytkowników zmalała z miesiąca na miesiąc z 9,24 do 8,63 mln i odsłon ze 118,37 do 106,29 mln. W konsekwencji portal w pierwszej statystyce wyprzedził TVN24.pl, który zanotował spadek liczby odwiedzających z 10,02 do 8,5 oraz liczby odsłon z 225,7 do 163,64 mln.

grafika

Na komputerach najmocniej przyciągają Grupa TVN i Grupa WP

Tylko na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały w zeszłym miesiącu 21,82 mln użytkowników, 78,71 proc. zasięgu, 3,71 mld odsłon oraz 30 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania w ciągu doby przez odwiedzającego. W maju ub.r. zanotowały 75,48 proc. zasięgu, 3,54 mld odsłon oraz 31 minut i 54 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Na YouTubie 17,87 mln internautów wykonało 686,87 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie 11 minut i 55 sekund w ciągu doby, a na Facebooku 16,76 mln użytkowników wygenerowało 1,04 mld odsłon oraz spędziło średnio 20 minut i 19 sekund przez dobę.

W serwisach i aplikacjach Grupy TVN przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 54 minuty i 50 sekund. W przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 49 minut i 15 sekund, a w przypadku Grupy Interia - 44 minuty i 55 sekund.

grafika

Google.com zanotowało na komputerach 21,11 mln użytkowników, 3,05 mld odsłon oraz 29 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania w ciągu doby, a Google.pl - 11,38 mln użytkowników, 606,81 mln odsłon oraz 15 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na o2.pl średni dobowy czas korzystania przez odwiedzającego wyniósł 48 minut i 49 sekund, na WP.pl - 43 minuty i 30 sekund, a na Interii - 35 minut i 9 sekund.

grafika

W mobile’u Onet przed Facebookiem

Na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 20,24 mln użytkowników, czyli 73 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali 6,29 mld odsłon, a w ciągu doby każdy spędził 18 minut i 35 sekund.

Ringier Axel Springer Polska zanotował 16,2 mln użytkowników, 1,45 mld odsłon oraz 14 minut i 55 sekund średniego dobowego czasu korzystania, a Grupa Wirtualna Polska - 15,71 mln odwiedzających, prawie 2 mld odsłon oraz 22 minuty i sekundę przeciętnego czasu korzystania przez dobę.

W serwisach i aplikacjach Grupy OLX ten czas wyniósł 29 minut i 11 sekund, a na Facebooku - 26 minut i sekundę.

grafika

Google.com zanotowało w mobile’u 19,88 mln użytkowników, 5,82 mld odsłon oraz 17 minut i 58 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Onet.pl miał nieco większy zasięg od Facebooka (12,8 mln użytkowników wobec 12,75 mln), ale dużo mniej odsłon (866,32 mln wobec 1,88 mld) i krótszy średni dobowy czas korzystania przez odwiedzającego (17 minut i 19 sekund wobec 26 minut i sekundy).

grafika

Zyskały aplikacje mobilne Allegro i OLX

Badanie aplikacji mobilnych uwzględnia tylko te audytowane, czyli należące do czołowych polskich wydawców. Duże wzrosty z miesiąca na miesiąc osiągnęły aplikacje Allegro i OLX. Liczba użytkowników pierwszej zwiększyła się z 4,44 do 4,83 mln, a drugiej - z 3,73 do 4,2 mln.

Natomiast Player zanotował spadek z 1,1 mln do 859,9 tys. odwiedzających, a dobreprogramy - wzrost z 571 do 630 tys.

grafika

Liczebność próby: N=260260. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii