WP i Onet wyprzedziły Allegro, TVP przyciąga najmocniej (Gemius/PBI ze stycznia 2020)

Liderem zasięgowym w polskim internecie jest Grupa Google, natomiast drugą pozycję utrzymuje Grupa Wirtualna Polska pozostająca przed Facebookiem. Z miesiąca na miesiąc Grupa Polska Press wyprzedziła Grupę Allegro, a Grupa OLX Grupę Gazeta.pl, a WP.pl i Onet.pl wyszły przed Allegro.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W styczniu br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,46 mln realnych użytkowników, czyli 94,24 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali 8,19 mld odsłon, a w ciągu doby każdy spędzał tam średnio 32 minuty i 44 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.

W grudniu ub.r. Grupa Google miała 26,27 mln użytkowników, 8,73 mld odsłon oraz 27 minut i 12 sekund średniego dobowego czasu korzystania.

Na drugim miejscu nadal jest Grupa Wirtualna Polska z 21,81 mln odwiedzających, 3,13 mld odsłon oraz 32 minutami i 35 sekundami przeciętnego czasu spędzonego przez internautę w ciągu doby. Z kolei w przeglądarkowej wersji Facebooka 21,46 mln polskich internautów wykonało 3,41 mld odsłon oraz spędziło przez dobę średnio 25 minut i 58 sekund

W pierwszej dziesiątce nastąpiły dwie zmiany w układzie. Grupa Polska Press osiągnęła miesiąc po miesiącu wzrost liczby użytkowników z 18,03 do 18,38 mln i wyprzedziła pod tym względem Grupę Allegro, która zanotowała spadek z 18,52 do 18,1 mln. Przy czym pierwszy wydawca w styczniu br. zanotował 948,98 mln odsłon oraz 3 minuty i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania w ciągu doby, a drugi - odpowiednio 2,24 mld odsłon oraz 15 minut i 2 sekundy średniego dobowego czasu.

Natomiast Grupa OLX po wzroście z 16,26 do 17,54 mln użytkowników wyszła przed Grupę Gazeta.pl, której liczba odwiedzających zwiększyła się dużo mniej - z 16,32 do 16,67 mln.

W zestawieniu najdłuższy średni dobowy czas korzystania osiągnęła Grupa TVP - 39 minut i 14 sekund. Ponad 30 minut ten wskaźnik wyniósł też w przypadku Grupy Google i Grupy Wirtualna Polska, ponad 25 minut - w przypadku Facebooka i Grupy Interia.pl (27 minut i 29 sekund).

W zeszłym miesiącu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,1 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 23,1 mln użytkowników, a na smartfonach i tabletach - 23,9 mln.

grafika

Google.com zanotowało w styczniu 25,66 mln użytkowników, 7,09 mld odsłon oraz 30 minut i 46 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania, a Google.pl - 14,07 mln użytkowników, 1,01 mld odsłon oraz 16 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania.

WP.pl i Onet.pl pod względem zasięgu wyprzedziły Allegro.pl. Z miesiąca na miesiąc liczba użytkowników WP.pl wzrosła z 17,18 do 17,42 mln, Onetu - z 17 do 17,29 mln, natomiast w przypadku Allegro.pl nastąpił spadek z 17,43 do 17,09 mln.

Natomiast OLX.pl (wzrost z 12,83 do 13,84 mln użytkowników) wyprzedził Interię (wzrost z 13,36 do 13,44 mln), a o2.pl nieznacznie wysunęło się przed SE.pl.

grafika

Na komputerach na czele są niezmiennie trzy globalne podmioty: Grupa Google (21,69 mln użytkowników i 3,05 mld odsłon), YouTube (17,03 mln użytkowników i 585,8 mln odsłon) oraz przeglądarkowy Facebook (23 minuty i 41 sekund).

W tym ostatnim portalu przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 37 minut i 24 sekund. W przypadku Grupy Interia.pl było to 37 minut i 9 sekund, Grupy TVN - 35 minut i 41 sekund, a Grupy Google - 32 minuty i 50 sekund.

grafika

Na komputerach na Google.com 20,6 mln internautów wykonało 2,45 mld odsłon oraz spędziło w ciągu doby średnio 31 minut i 23 sekundy, a na Google.pl 11,11 mln użytkowników wygenerowało 558,07 mln odsłon oraz 25 minut i 34 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.

W tej ostatniej statystyce najlepszy wynik osiągnęło o2.pl - 34 minut i 14 sekund.

grafika

W mobile’u zdecydowanym liderem w liczbie użytkowników i odsłon jest Grupa Google, w styczniu miała 20,25 mln odwiedzających, 5,14 mld odsłon oraz 19 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania w ciągu doby.

Grupa Ringier Axel Springer Polska dzięki wzrostowi liczby użytkowników w porównaniu z grudniem z 15,68 do 15,83 mln wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska, która zanotowała spadek z 15,69 do 15,64 mln.

W przypadku Grupy OLX średni dobowy czas korzystania wyniósł 27 minut i 2 sekundy, na Facebooku - 24 minuty i 15 sekund, a w przypadku Grupy TVP - 22 minuty i 6 sekund.

grafika

Na Google.com 19,45 mln internautów wygenerowało 4,64 mld odsłon oraz przez dobę spędzało średnio 18 minut i 44 sekundy, a na Google.pl 6,41 mln odwiedzających wykonało 454,02 mln odsłon oraz korzystało przez 13 minut i 14 sekund.

Facebook zanotował 13,47 mln użytkowników i 2,41 mld odsłon, Onet.pl - 12,52 mln użytkowników i 741,49 mln odsłon, a WP.pl przy 12,09 mln odwiedzających miała 1,02 mld odsłon. Na Facebooku przeciętny dobowy czas korzystania wynosił 24 minuty i 15 sekund.

grafika

Z aplikacji Google skorzystało 19,48 mln użytkowników, czyli 69,39 proc. wszystkich polskich internautów. YouTube miał 18,8 mln użytkowników, a Mapy Google - 16,32 mln.

Po ponad 15 mln internautów skorzystało z Gmaila (15,3 mln) i Messengera (15,87 mln), a po kilkanaście mln użytkowników miły też aplikacja Facebooka (14,34 mln), Dysk Google (13,68 mln) i Zdjęcia Google (11,54 mln).

grafika

Liczebność próby: N= 216251. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Kantar MillwardBrown z III kwartału 2019r. i badania Maluchy z 2018r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

To największy zakup internetowy Polsatu. Zygmunt Solorz odwołany z władz

To największy zakup internetowy Polsatu. Zygmunt Solorz odwołany z władz

Republika czeka na wozy transmisyjne. W planach sport na żywo

Republika czeka na wozy transmisyjne. W planach sport na żywo

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami

Zamieszanie wokół cen za Prime Video. Przez chwilę wyższe opłaty

Zamieszanie wokół cen za Prime Video. Przez chwilę wyższe opłaty

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

Te strony główne portali odwiedzamy najczęściej. Onet ma czele

Te strony główne portali odwiedzamy najczęściej. Onet ma czele