Najpopularniejsze social media w Polsce to nadal Facebook, YouTube i Instagram. Gdzie jest TikTok?

Chociaż na przełomie ostatnich trzech lat postrzeganie social mediów zmieniło się, podium ulubionych platform pozostaje bez zmian. W czołówce nadal znajduje się Facebook, YouTube oraz Instagram – tak wynika z badania agencji marketingu influencerskiego BrandLift. Co drugi z nas za swojego faworyta wskazał Facebooka, blisko 20 proc. YouTube, a 17 proc. Instagram. Na TikToka wskazało 8 proc.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Badanie BrandLift pokazuje, w jaki sposób konsumujemy social media i czy jest to zależne od trendów.

Numerem jeden w kategorii ulubionych platform społecznościowych Polaków jest Facebook, wskazywany przez co drugą osobę. Na drugim miejscu znalazł się YouTube, który w ciągu trzech lat zdobył o 6 punktów procentowych więcej (18 proc.). Na trzeciej pozycji plasuje się Instagram, który pozostaje ulubionym medium dla 17 proc. Polaków.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/maria-jeleniewska-gwiazda-tiktok-ile-zarabia-trzy-mieszkania-hiszpania-za-ile-gdzie-kupic ##

TikTok rośnie w siłę

Uwagę przyciąga także chińska platforma TikTok, która przez trzy lata potroiła liczbę użytkowników (dane BrandLift). W badaniu, realizowanym w 2019 roku, praktycznie nikt nie wskazywał go jako ulubione mediów, a w 2023 roku potwierdziło to już 8 proc. ankietowanych. Jednak mimo wszystko nie prześcignął on czołowych social mediów.

– Chociaż świat social mediów bardzo często jest nieprzewidywalny, konsumenci przywiązują się do platform i to w nich poszukują zarówno najnowszych trendów, inspiracji, jak i pomysłów na spędzanie wolnego czasu. Wiele osób prognozowało, że TikTok ze względu na rosnącą popularność zdominuje rynek, a tym samym wyprzedzi swoją konkurencję, okazuje się, że nie jest to taka prosta droga. TikTok ze względu na specyficzny content, jak i dość młodą grupę odbiorców nie zagarnął wszystkich użytkowników – wyjaśnia Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift.

grafika

Raport: „Rola mediów społecznościowych w działalności influencerskiej. Raport BrandLift"

Porady kulinarne, kosmetyczne oraz sprzęt elektroniczny – tego szukamy w topowych social mediach

Wszystkie social media mają swoją unikalną specyfikę, mimo to w większości z nich użytkownicy najczęściej wchodzą w bardzo podobne, pasywne interakcje – przeglądanie contentu i ewentualnie „lajkowanie”.

Jak się jednak okazuje zarówno na Instagramie (36 proc.), jak i platformie YouTube (38 proc.) najbardziej istotnym obszarem w zakresie porad influencerskich są przepisy kulinarne. 34 proc. z nas poszukuje na Instagramie porad z obszaru beauty, natomiast 26 proc. sięga po materiały wideo udostępniony na YouTubie, by dowiedzieć się czegoś więcej o sprzęcie elektronicznym.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-i-youtube-ze-spadkami-agora-po-kupnie-eurozetu-ma-19-mln-uzytkownikow ##

Na TikToka również najczęściej zaglądamy, aby śledzić przepisy i porady kulinarne (30 proc.). Na drugim miejscu znalazły się porady z obszaru zdrowia i dobrego samopoczucia (29 proc.), a na trzecim sfera beauty (26 proc.).

Raport „Rola mediów społecznościowych w działalności influencerskiej. Raport BrandLift" został opracowany przez agencję BrandLift na podstawie ankiet 1 173 użytkowników Instagrama.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat