SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najpopularniejsze tytuły prasowe w Polsce

Na czele najpopularniejszych tytułów prasowych w Polsce  są tygodniki “Tele Tydzień”, “Życie na Gorąco” oraz dwutygodnik “Przyjaciółka”. Wśród dzienników lideruje “Gazeta Wyborcza”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kategorii dzienników liderami są opiniotwórcza “Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 14 proc. i tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,92 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,47 proc.) oraz “Super Express” (6,36 proc.) - wynika z badania PBC General zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

 

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza14,00%
Fakt13,92%
Metro (dziennik bezpłatny)6,47%
Super Express6,36%
Rzeczpospolita4,18%
Przegląd Sportowy3,86%
Dziennik Gazeta Prawna3,08%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,39%
Gazeta Podatkowa0,68%
Puls Biznesu0,33%
Parkiet Gazeta Giełdy0,19%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,15 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,73 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,10 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników.

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień34,15%
Życie na Gorąco18,73%
Chwila dla Ciebie14,76%
Angora11,47%
Newsweek9,10%
Gala8,24%
Auto Świat7,79%
Polityka7,23%
To i Owo7,18%
Twoje Imperium6,05%
Wprost5,56%
Na Żywo5,43%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,36%
Gość Niedzielny4,07%
Takie jest Życie3,97%
Teleprogramy3,87%
Przekrój3,55%
Super TV3,47%
Rewia3,44%
Motor3,31%
Świat i Ludzie2,42%
Imperium TV1,94%
Tele Max1,67%
Bella Relaks1,54%
Forum1,48%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,21%
Przewodnik Katolicki0,73%
Tygodnik Siedlecki0,69%
City (tygodnik bezpłatny)0,65%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,61%
Tygodnik Ostrołęcki0,60%
Jarmark0,56%
Panorama Leszczyńska0,54%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,43%
Waseet (tygodnik bezpłatny)0,35%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,23%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,15%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,15 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,84 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,44 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

 

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,15%
Tina15,84%
Pani Domu15,44%
Viva10,73%
Z Życia Wzięte9,62%
Komputer Świat7,02%
Party Życie Gwiazd6,02%
Tele Świat5,99%
Bravo4,13%
Świat Seriali3,66%
Show Magazyn o Gwiazdach3,64%
Sukcesy i Porażki3,28%
Bravo Sport2,81%
Bravo Girl1,84%
TV 141,18%
Monitor Księgowego0,47%

 

 


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,01 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,81 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 11,48 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,89 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich. 

 

 

 

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl13,01%
Claudia11,48%
Cztery Kąty9,89%
Focus9,08%
Poradnik Domowy9,05%
Murator8,13%
Kobieta i Życie7,85%
Olivia7,38%
Świat Kobiety7,36%
Mój Piękny Ogród7,11%
Dobre Rady7,02%
National Geographic6,49%
Avanti5,88%
Auto Moto5,60%
Działkowiec5,41%
Mamo To Ja4,76%
CKM4,40%
Glamour4,37%
Pani4,11%
Ładny Dom3,89%
Przyślij Przepis!3,85%
Moje Mieszkanie3,71%
CD Action3,58%
Joy3,53%
PC Format3,49%
Cosmopolitan3,44%
Dom & Wnętrze3,41%
Samo Zdrowie3,33%
M jak mieszkanie3,29%
Playboy3,17%
Moje Gotowanie3,04%
Zdrowie2,97%
Auto Motor i Sport2,83%
Uroda2,69%
Zwierciadło2,66%
Elle2,58%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,52%
Twoje Dziecko2,47%
Moda na Zdrowie (miesięcznik bezpłatny)2,44%
Logo2,37%
Dziewczyna2,30%
Dziecko2,20%
Dobre Wnętrze2,19%
Kwietnik2,19%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,14%
Popcorn2,11%
Mój Piękny Dom2,08%
Auto Świat Poradnik2,01%
Kuchnia1,99%
Chip1,87%
Świat Motocykli1,82%
Top Gear1,80%
Twój Maluszek1,77%
Charaktery1,65%
Wróżka1,63%
Focus Historia1,60%
Burda1,56%
Men's Health1,56%
Vita1,55%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,55%
Majster1,54%
National. Geographic. Traveler1,49%
Forbes1,40%
Reader's Digest1,36%
M jak Mama1,33%
Twist1,32%
Zbuduj Dom1,31%
Na ścieżkach życia1,30%
Tak Mieszkam1,27%
InStyle1,13%
Sól i Pieprz0,93%
Przepis na Ogród0,92%
Shape0,85%
21. wiek0,78%
Weranda0,76%
Voyage0,74%
Sukces0,72%
Podróże0,70%
Play0,69%
Hot Moda & Shopping0,63%
Fun Club0,58%
Architektura-Murator0,54%
Żagle0,49%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,45%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,83 proc. respondentów. 

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,83%
Auto Świat 4x42,17%
Komputer Świat Gry2,06%
Rodzice1,95%
Komputer Świat Ekspert1,87%
Elle Decoration0,66%
Style i Charaktery0,57%
Weranda Country0,35%
Polska Wita0,19%


 



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2010 roku na losowej próbie 24 271 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (maj: wrzesień 2010; próba 4001)

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze tytuły prasowe w Polsce

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
okopan
I ktos tu usiluje mi wmowic, ze Gazeta Polska przegrywa z np. TEMI GalicyjskimTygodnikiem Informacyjnym. Moje "gratulacje" i wyrazy wspolczucia.
Zupelnie jak z Łysiakiem. W wiekszości rankingów sprzedaży nie istnieje. Stara metoda. Zamilczeć.
odpowiedź
User
barburan
O kant tyłka rozbić takie badania, w których pod uwagę nie bierze się tak popularnych tygodników jak "NIE" czy "Fakty i mity". Bo nie pasują, co?
odpowiedź
User
Wacek
kto pisał to info i redagował? Ten " lideruje", ale pytanie w czym?
odpowiedź