Najwięcej e-wydań sprzedaje „Dziennik Gazeta Prawna”. „Gazeta Wyborcza” poza podium

W III kwartale br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Przegląd Sportowy”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce należało do „Dziennika Bałtyckiego”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w III kwartale br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 137 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 12,61 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 502 egz., czyli o 65,52 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który w III kwartale ub.r. był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 14,11 proc. do 2 467 egz.

Z kolei na miejsce tuż za podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 952 egz., po spadku o 11,83 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/coraz-mniej-ludzi-kupuje-prase-w-kioskach-duze-spadki-dgp-i-gpc ##

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 207,81 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na siódmej lokacie z wynikiem 394 egz.

Warto dodać, iż największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) - było to 27,46 proc.

W III kwartale 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku zmalał o 15,91 proc. i wyniósł 1 025 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-polska-codziennie-i-gazeta-wyborcza-z-najwiekszymi-spadkami-tabloidy-traca-najmniej ##

Na drugiej podstronie wyniki dzienników regionalnych

Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w III kwartale br. należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polskapresse). Jego wynik wyniósł 822 egz., po wzroście w porównaniu do III kwartału ub.r. o 17,09 proc.

Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), którego średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 7,21 proc. do 565 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Dziennik Zachodni” (też Polskapresse). Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w III kwartale 2014 roku wyniosła 353 egz., po spadku o 17,91 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wszystkie-dzienniki-regionalne-na-minusie-gazeta-pomorska-wyprzedzila-dziennik-zachodni ##

Największym wzrostem - o 61,24 proc. do 287 egz. - pochwalić się mogła „Gazeta Krakowska”, która również wydawana jest przez Polskapresse. Dziennik ten awansował z pozycji 6. na 4.

Z kolei największy spadek zanotował „Kurier Lubelski” (też Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca 9. na 15. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 46,15 proc. i ostatecznie wyniósł 49 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu