SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Natur Produkt Zdrovit i Volkswagen Group Polska z największymi wzrostami wydatków reklamowych, w dół Orange Polska (TOP 10)

Tradycyjne media przez cztery pierwsze miesiące br. zarobiły na reklamach 2,4 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki reklamowe w tym czasie najbardziej zwiększyli Natur Produkt Zdrovit i Volkswagen Group Polska, zaś Orange Polska jako jedyna firma z czołówki największych reklamodawców zmniejszyła swoje inwestycje reklamowe.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od stycznia do kwietnia br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) wyniosły nieco ponad 10 mld zł i były wyższe w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku o 2,4 proc. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (w oparciu o dane cennikowe netto, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która przez cztery pierwsze miesiące br. wydała na reklamy 715,8 mln zł, czyli 13,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Pozycję wicelidera utrzymał dystrybutor filmowy Kino Świat, który zwiększył nakłady na promocje w tradycyjnych mediach rok do roku o 24,5 proc., z 260 do 323,7 mln zł.

Trzecie miejsce należy do sieci sklepów Lidl Polska, które zainwestowały w reklamy 208,8 mln zł, czyli 27,5 proc. więcej niż rok wcześniej. W połowie maja w sprawie reklam Lidla interweniował w UOKiK-u Klub Jagielloński, który uważa, że hasło „Tydzień polskich marek w Lidlu” wprowadza w błąd.

Spośród pozostałych firm, które znalazły się w wśród 10 największych reklamodawców, największą dynamikę wydatków w skali roku miały Natur Produkt Zdrovit i Volkswagen Group Polska.

Natur Produkt zwiększył inwestycje w reklamę o 63,3 proc. (do 132,5 mln zł), a Volkswagen – o 61,8 proc. (do 172,9 mln zł).

35,5 proc. więcej niż rok wcześniej na reklamy wydała firma Terg (132,5 mln zł), zaś wydatki USP Zdrowie wzrosły o 24,5 proc. (do 160,1 mln zł). Ten koncern farmaceutyczny obecnie reklamuje środek przeciwbólowy Ibuprom ciekawą kampanią outdoorową, w której wykorzystuje przeróbki przysłów i porzekadeł.

Na reklamach Ferrero Polska w tym roku media zarobiły 152,7 mln zł (o 10,7 proc. więcej niż rok temu), a na reklamach T-Mobile Polska - 131,2 mln zł (o 9,4 proc. więcej rok do roku).

Jedyną firmą z czołówki największych reklamodawców, która w omawianym okresie ograniczyła budżet na reklamę w tradycyjnych mediach jest Orange Polska. Telekom zmniejszył  go o 27,5 proc., do 134,4 mln zł. Obecnie reklamuje się jako jedyna sieć, która znosi opłaty roamingowe.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych (Top 10)

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IV 2016

I-IV 2017

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

628 758 058 zł

715 824 946 zł

13,8

KINO ŚWIAT

260 037 310 zł

323 747 057 zł

24,5

LIDL

163 685 939 zł

208 779 322 zł

27,5

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

106 831 647 zł

172 853 624 zł

61,8

USP ZDROWIE

128 678 919 zł

160 146 025 zł

24,5

FERRERO POLSKA

137 966 056 zł

152 732 824 zł

10,7

ORANGE POLSKA

185 319 534 zł

134 375 045 zł

-27,5

NATUR PRODUKT ZDROVIT

81 168 919 zł

132 543 778 zł

63,3

TERG

97 768 206 zł

132 503 697 zł

35,5

T-MOBILE POLSKA

119 901 445 zł

131 168 590 zł

9,4

Razem

9 779 569 805 zł

10 013 581 495 zł

2,4

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit i Volkswagen Group Polska z największymi wzrostami wydatków reklamowych, w dół Orange Polska (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Znowu Rozdupany, Sralutany i Kutaspirazole w czołówce. Przykre!
10 8
odpowiedź