W sierpniu nastroje społeczne w dół

W sierpniu br. nastroje społeczne Polaków nieco się obniżyły względem maja, ale nadal ich poziom jest wysoki - pokazuje najnowszy Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
W sierpniu nastroje społeczne w dół
fot. Shutterstock.com

W sierpniu br. wskaźnik oczekiwań spadł o 3,86 pkt., klimatu gospodarczego o 3,77 pkt., a wskaźnik bieżący spadł o 2,23 pkt. Pozostałe wskaźniki także nieznacznie się obniżyły - optymizm konsumentów o 1,83 pkt., a skłonność do zakupów o 0,54 pkt.

Polacy postrzegają sytuację materialną własnych gospodarstw domowych i całego kraju jako w miarę stabilną, bez wyraźnych zagrożeń. Wydarzenia polityczno-społeczne mają tu mały wpływ. Być może niewielki spadek (niecałe 2 punkty) wartości WOK wynika z pewnego niepokoju społeczno-medialnego wokół reformy Sądu Najwyższego i krytycznych wobec rządu zachowań części środowiska SN. Ta doza niepewności wobec przyszłości związanej z wzmiankowanym konfliktem rzutuje na zmniejszenie wartości wskaźników – oczekiwań i klimatu gospodarczego (o ok. 3 punkty) - czytamy w raporcie Ipsos.

grafika

Pozytywny wpływ na nastroje społeczne ma wygaszenie konfliktu wobec nowelizacji ustawy o IPN między Izraelem i Polską, a także okres wakacji.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 10 – 14 sierpnia 2018 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu