Nastroje społeczne Polaków pogarszają się, przyczyną strajk nauczycieli

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) Ipsos zanotował w kwietniu br. spadek o 2,49 pkt. wobec lutego, 105,31 pkt. Spadki odnotowano także w przypadku pozostałych wskaźników.

km
km
Udostępnij artykuł:
Nastroje społeczne Polaków pogarszają się, przyczyną strajk nauczycieli
fot. Shutterstock.com

WOK osiągnął w kwietniu wartość 105,31 pkt. (-2,49 pkt. wobec lutego), wskaźnik oceny klimatu gospodarczego - 100,66 pkt. (-4,39 pkt.), wskaźnik skłonności do zakupów - 108,41 pkt. (-1,22 pkt.), wskaźnik oceny bieżącej sytuacji społeczno-gospodarczej - 102,5 pkt. (-2,09 pkt.), a wskaźnik oczekiwań wobec sytuacji społeczno-ekonomicznej Polski w najbliższych miesiącach - 103,49 pkt. (-6,96 pkt.).

Negatywnie na wskaźnik optymizmu konsumentów i wskaźnik oczekiwań wpłynął strajk nauczycieli oraz niepewność co do jego skutków i terminu zakończenia.

Według Ipsos, łagodzący wpływ na poziom spadku wskaźnika optymizmu konsumentów miało ogłoszenie przez środowiska rządzące Polską nowych propozycji korzystnych socjalnie i podatkowo - zwłaszcza dla młodych ludzi, rozpoczynających aktywność zawodową oraz tzw. trzynastka dla emerytów.

grafika

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 pkt. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego w dniach 4-9 kwietnia 2019 r. na reprezentatywnej, losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska