SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

naTemat w ramach BIRD będzie opisywać tematy zgłoszone i współfinansowane przez czytelników

Grupa naTemat uruchomiła projekt redakcyjny BIRD, w ramach którego publikowane będą wyłącznie artykuły na tematy zgłoszone i wspierane finansowo przez czytelników. Wydawca na realizację projektu uzyskał grant od Google z Digital News Initiative.

Article

W ramach BIRD prowadzone będzie głosowanie czytelników na tematy i projekty redakcyjne.

- Zwycięski w głosowaniu projekt w kolejnym etapie jest rozpisany przez redakcję na czynniki pierwsze. Tworzymy tzw. kartę projektu, która jest szczegółowym opisem tego, jak będzie przebiegała realizacja materiału, kto za niego odpowiada i co właściwie jest potrzebne, by go zrealizować. Wyjaśniamy w niej, dlaczego realizacja danego pomysłu będzie wymagała takich, a nie innych nakładów finansowych - opisuje Piotr Rodzik, project manager w Grupie naTemat i lider projektu BIRD.

Grupa naTemat zawsze będzie pokrywać minimum 50 proc. kosztów realizacji projektu. Natomiast czytelnicy, którzy płacą pieniądze na przygotowanie materiału dziennikarskiego, otrzymają dodatkowe korzyści.

- Każdy wpłacający trafi do newsletterowej grupy, gdzie na swoją skrzynkę otrzyma insiderskie materiały dotyczące realizacji projektu, ekskluzywne wiadomości i zdjęcia od dziennikarzy oraz wreszcie informację o jego gotowości i przedpremierowy dostęp. Finalnie gotowe materiały będą dostępne online dla każdego - zapowiada Rodzik.

naTemat chce przyzwyczaić czytelników do płacenia za treści

Michał Mańkowski, redaktor naczelny, dyrektor operacyjny i członek zarządu Grupy naTemat, zapewnia, że koszty przygotowania poszczególnych materiałów w ramach BIRD „to nie będą wyceny z kosmosu, ale kwoty bardzo przyziemne”.

- Głównym celem BRID-a jest edukowanie czytelników i przyzwyczajanie ich do świadomości, że jakościowe materiały w internecie nie powstają same z siebie, ale wszystko kosztuje. Chcemy pokazać, że jeśli realizujemy dany materiał, to na jego realizację składają się bardzo konkretne pozycje - tłumaczy.

- I właśnie ten edukacyjno-monetyzacyjny wątek był jednym z głównych kryteriów decyzji tej edycji Google DNI. To także doskonałe miejsce dla komercyjnych partnerów, którzy szukają miejsca na nagłośnienie swoich CSR-owych działań. I BRID im to umożliwi, wtedy fundatorem danego tematu będzie konkretna firma, ale to czytelnicy wybiorą temat reportażu - zapowiada Mańkowski.

Dotację na projekt BIRD Grupa naTemat uzyskała wiosną 2019 roku z realizowanego przez Google programu Digital News Initiative.

- Internauci coraz częściej stają się organizatorami inicjatyw społecznych, dają impuls do zmian kulturowych, gospodarczych i światopoglądowych. Chcąc mieć wpływ na to jaki kształt mają media i otaczająca ich rzeczywistość, wchodzą w interakcje z wydawcami mediowymi i stają się aktywnym głosem w dyskusji. Zauważając te zmiany, stworzyliśmy nowatorską platformę, której zadaniem jest podejmowanie istotnych społecznie tematów, uwzględniając aktywne uczestnictwo czytelnika - podsumowuje Michał Mańkowski.

Wiosną 2018 roku, w ramach grantu z wcześniejszej edycji Digital News Initiative, Grupa naTemat uruchomiła serwis fact-checkingowy Trudat.

Do Grupy naTemat oprócz portalu naTemat.pl należą serwisy tematyczne INNpoland.pl, dadhero.pl, Mamadu.pl i ASZdziennik.pl. W 2019 r. wszystkie spółki tworzące Grupę naTemat zanotowały łącznie 9 mln zł wpływów ze sprzedaży i 1,65 mln zł zysku netto, z czego firma Glob360 osiągnęła wzrost przychodów o 24,6 proc. do 7,7 mln zł oraz zysku netto z 513,3 do 976,3 tys. zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: naTemat w ramach BIRD będzie opisywać tematy zgłoszone i współfinansowane przez czytelników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tt
wspolczesne dziennikarstwo : zapłac za swój artykuł...lis i jego ekipa chyba w agonii;)
6 0
odpowiedź
User
German
A czy podzielą się kasa z reklam, jeśli artykuł będzie się czytał? Sorry, dla mnie poroniony pomysł.
3 0
odpowiedź