SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„National Geographic” na czele pism podróżniczych po trzech kwartałach. „Voyage” z największym spadkiem

W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Większość tytułów zanotowało spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 39 859 egz. Była ona o 16,50 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,51 proc. i uplasował się na poziomie 24 524 egz.

Na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media), który rok wcześniej był czwarty. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. sprzedawał się on w liczbie 9 880 egz., po wzroście w skali roku o 2,30 proc. To jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 27,29 proc. i wyniosła 8 774 egz.

ZKDP

I-III kwartał

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

61 830

40 010

39 859

76 842

49 943

47 733

NG Traveler

42 343

24 683

24 524

47 677

28 354

28 354

Podróże

22 668

11 341

9 880

22 596

10 985

9 658

Voyage - Magazyn o Podróżach

28 333

12 571

8 774

30 000

15 831

12 067


We wrześniu 2014 liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do września 2013 roku zmniejszył się o 26,93 proc. do 36 404 egz. Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (23 803 egz., wzrost o 57,63 proc.). Natomiast z czwartej na trzecią lokatę awansowały „Podróże” (10 264 egz.; w górę o 2,75 proc.).

Również i tutaj najwięcej stracił „Voyage” - było to 37,96 proc. do 7 291 egz.

ZKDP

wrzesień

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

56 040

36 422

36 404

76 900

51 880

49 817

NG Traveler

39 000

23 803

23 803

25 559

25 559

15 101

Podróże

23 200

11 514

10 264

23 700

11 275

9 989

Voyage - Magazyn o Podróżach

27 000

11 091

7 291

30 000

15 503

11 753


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych po trzech kwartałach. „Voyage” z największym spadkiem

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plusk
Pod względem jakości NG pod redakcją Wojciechowskiej jest już cieniem NG sprzed lat. Wojciechowska wprowadziła reglamentację treści, zdjęć, map i infografik pochodzących z wersji amerykańskiej. W zamian czytelnicy otrzymują blubry pisane przez krajowych dziennikarzy, które trącą banałem.
odpowiedź
User
Gość 2
Nieprawda jest informacja w leadzie, że wszystkie tytuły zanotowały spadki, bo miesięcznik Podróże jako jedyny ma zrost w obu rankingach.
odpowiedź
User
Kuka
Mam pytanie, czy ktoś wie jaką sprzedaż ma "Poznaj świat"?
odpowiedź