SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„National Geographic” na czele pism podróżniczych. „Voyage” 41 proc. w dół

W sierpniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.

Article

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w sierpniu 2014 roku wyniosła 40 262 egz. i była o 12,36 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,36 proc. i uplasował się na poziomie 26 067 egz.

Z czwartej na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (Murator). W sierpniu br. sprzedał się on w liczbie 9 243 egz., po spadku w skali roku o 20,89 proc.

Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który w sierpniu ub.r. był trzeci. Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 40,98 proc. i wyniosła 6 984 egz.

ZKDP

sierpień

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

58 500

40 280

40 262

69 206

48 004

45 941

NG Traveler

41 000

26 187

26 067

47 800

30 799

30 799

Podróże

24 004

11 613

9 243

23 000

12 970

11 683

Voyage - Magazyn o Podróżach

27 000

10 759

6 984

30 000

15 584

11 834


W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 8,03 proc.) pochwalić się mógł „NG Traveler”, a najwięcej stracił magazyn „Podróże” - było to 23,47 proc.

ZKDP

2014

Wirtualnemedia.pl

sierpień

lipiec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

58 500

40 280

40 262

59 000

39 232

39 214

NG Traveler

41 000

26 187

26 067

41 000

24 129

24 129

Podróże

24 004

11 613

9 243

22 400

13 607

12 077

Voyage - Magazyn o Podróżach

27 000

10 759

6 984

27 000

12 871

9 121

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych. „Voyage” 41 proc. w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plusk
Dzisiejszy NG pod redakcją Wojciechowskiej jest już tylko cieniem NG sprzed lat. Wojciechowska wprowadziła reglamentację treści, zdjęć, map i infografik pochodzących z wersji amerykańskiej. W zamian czytelnicy otrzymują dyrdymały pisane przez krajowych dziennikarzy, które trącą banałem.
odpowiedź
User
xm
Katastrofalny wynik Voyage. Notabene to bardziej magazyn kulinarny niż magazyn o podróżach. No chyba że dla tych co zwiedzają knajpy.
odpowiedź
User
zxy
E tam, od razu kulinarny. W Voyage nadal są artykuły o podróżach (zresztą dla mnie ciekawsze niż kiedyś, bez bzdetów o basenach hotelowych i rankingów 10 najlepszych plaż), a te kulinaria to są po prostu dodatkowe treści. W zachodnich pismach taki trend już się dawno pojawił, a tu chyba marketing tylko słaby
odpowiedź