National Geographic z artykułem o pszczołach najpopularniejszy na starcie Instant Articles

W ciągu pierwszych 24 godzin po opublikowaniu pierwszych materiałów na platformie Instant Articles największe zaangażowanie odbiorców odnotował artykuł National Geographic, który wyprzedził publikacje „The New York Times’a” i serwisu BuzzFeed.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W środę Facebook oddał w ręce wybranych wydawców testową, przeznaczoną do smartfonów iPhone platformę Instant Articles (więcej informacji tutaj).

Za pomocą narzędzia analitycznego Spike blog The Whip dokonał podsumowania popularności pierwszych artykułów, które zostały opublikowane za pośrednictwem Instant Articles.

Na pierwszy ogień na nowej platformie Facebooka pojawiły się trzy publikacje pochodzące od „The New York Times’a”, National Geographic oraz BuzzFeed. Okazało się, że w ciągu pierwszych 24 godzin największe zaangażowanie użytkowników wywołał artykuł o pszczołach opublikowany przez National Geographic. Materiał został przeczytany 24 tys. razy uzyskując ponad 19 tys. lajków i z górą 4 tys. udostępnień. Ponad 800 czytelników pozostawiło swoje komentarze dotyczące tego materiału.

grafika

Na drugim miejscu znalazł się artykuł zatytułowany „A Life in Motion, Stopped Cold” pochodzący z „New York Times’a”, opowiadający historię brazylijskiej sportsmenki. Materiał przeczytało 7,5 tys. użytkowników Facebooka, a ponad 5,5 tys. z nich pozostawiło pod nim znak uniesionego kciuka. 1,6 tys. odbiorców zdecydowało się udostępnić ten tekst dalej.

Trzecie miejsce zajął artykuł z serwisu BuzzFeed „13 Steps To Instantly Improve Your Day”, który zanotował 6,6 tys. odsłon, ponad 4,4 tys. polubień oraz 3,2 tys. udostępnień. 

Obecnie w projekt Instant Articles zaangażowanych jest, oprócz wspomnianych powyżej tytułów, kilka innych redakcji - NBC, The Atlantic, „The Guardian”, BBC News, „Der Spiegel” i „Bild”. Oceniając nową platformę dla serwisu Wirtualnemedia.pl przedstawiciele polskich wydawców zwracali uwagę na to, ze Instant Articles jest ciekawą propozycją ze strony Facebooka, jednak niesie ona za sobą kilka istotnych zagrożeń (zobacz te komentarze).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami