Kanał TVN w naziemnej telewizji z serwisem HbbTV Samsunga

Kanałowi TVN w naziemnej telewizji cyfrowej w czwartek wieczorem towarzyszył serwis reklamowy Samsunga w hybrydowej telewizji HbbTV. Niedługo południowokoreański producent sprzętu audiowizualnego i TVN Grupa Discovery mogą zacieśnić współpracę.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Kanał TVN w naziemnej telewizji z serwisem HbbTV Samsunga

Osobom, które posiadają telewizor lub tuner z obsługą telewizji hybrydowej (HbbTV) po włączeniu kanału TVN (wersja w standardowej rozdzielczości) w naziemnej telewizji cyfrowej w czwartkowy wieczór wyświetlała się reklama Samsunga „Otwórz się na magię świąt z Galaxy”. Po naciśnięciu czerwonego przycisku zostały przekierowane do serwisu z informacjami o sztandarowych produktach koreańskiej firmy: smartfonach Galaxy Z Flip 5G, Galaxy S21 5G, słuchawkom Galaxy Buds2 i zegarkiem Galaxy Watch4. Ponadto można było obejrzeć świąteczny spot reklamowy Samsunga. Po zeskanowaniu kodu QR na smartfonie użytkownik mógł przenieść się na oficjalnie strony Samsunga, aby znaleźć szczegółowe informacje o produktach koncernu. Za obsługę mediową odpowiada agencja Starcom, a przygotowaniem kreacji HBBTV zajął się zespół TVN Discovery.

grafika

Wkrótce naziemna wersja Playera

Biuro reklamy TVN Media już od kilku lat oferuje kampanie reklamowe w HbbTV. W 2019 roku w podobny do Samsunga sposób reklamowała się marka serów Almette (Hochland). W przypadku Samsunga możemy mieć do czynienia z dalszym zacieśnianiem współpracy. Kilka tygodni temu informowaliśmy, że TVN Grupa Discovery pracuje nad naziemną wersją platformy streamingowej Player. Prowadzi w tej sprawie rozmowy właśnie z Samsungiem, który miałby być jej partnerem technologicznym.Telewizja hybrydowa to dla nadawców okazja do zaoferowania dodatkowych serwisów z wideo na żądanie, programem telewizyjnym, wiadomościami, quizami i treściami reklamowymi (także spersonalizowanymi). Dostęp do HbbTV jest możliwy po podłączeniu telewizora do internetu.

grafika

W ostatnich miesiącach widać wzrost zainteresowania HbbTV ze strony nadawców. Polsat pod koniec sierpnia uruchomił swój serwis Polsat VoD z treściami na żądanie, podobny do dostępnego w streamingu Polsat Go. Telewizja Polska do końca roku chce odświeżyć usługę TVP Stream i zaoferować w niej catch-up TV (możliwość cofania programów emitowanych na poszczególnych kanałach do tygodnia).

Mała popularność HbbTV

Barierą w rozwoju HbbTV jest mała wiedza na jej temat i brak odpowiedniego sprzętu w wielu domach. - Zaledwie 15 proc. gospodarstw domowych posiadających telewizor w Polsce słyszało o telewizji hybrydowej (HbbTV) i tylko 6 proc. odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) posiada sprzęt z funkcją obsługi tej technologii, wynika z najnowszych danych zaprezentowanych przez Krajowy Instytut Mediów - poinformował ostatnio Związek Cyfrowa Polska.

Nadawcy w najbliższych miesiącach mogą zwiększyć inwestycje w HbbTV. Wszystko przez zmianę standardu naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2/HEVC. Ponad 2 mln gospodarstw domowych musi wymienić telewizor lub kupić przystawkę kompatybilną do nowego standardu.  - Im więcej nowych i szybszych telewizorów wspierających odbiór DVB-T2/HEVC + HbbTV tym lepiej dla nadawców telewizyjnych oferujących interaktywne usługi telewizyjne. Większa liczba urządzeń obsługujących HbbTV przekłada się na większy zasięg techniczny. To natomiast bardziej skłania nadawców TV do inwestowania w rozwój ciekawszych aplikacji HbbTV - mówił ostatnio portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Tutka, projektant i twórca serwisu HbbTV Polsatu, ekspert i inicjator wdrożenia w Polsce telewizji hybrydowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"