SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

NBP rozdzielił departamenty komunikacji i promocji, Martyna Wojciechowska nadal dyrektorem

W Narodowym Banku Polskim departament komunikacji i promocji został podzielony na dwie struktury. Jego szefowa Martyna Wojciechowska, której zarobki dwa lata temu były tematem dyskusji politycznej, pozostaje dyrektorem departamentu promocji.

Martyna Wojciechowska, była dyrektor komunikacji i promocji w NBPArticle

Według schematu dostępnego w serwisie internetowym Narodowego Banku Polskiego dyrektorem departamentu komunikacji jest Piotr Turek, a obowiązki dyrektora departamentu promocji pełni Agnieszka Zientara. Oba departamenty nadzoruje prezes NBP Adam Glapiński, który sprawował też nadzór nad połączonym departamentem.

Do zadań departamentu komunikacji należy w szczególności wykonywanie zadań w zakresie aktywnego kreowania polityki informacyjnej i wizerunkowej NBP oraz komunikacji dotyczącej działalności NBP i jego organów. Ponadto departament zarządza, administruje i redaguje treści oraz multimedia publikowane na stronach internetowych i intranetu, w mediach społecznościowych i aplikacjach mobilnych NBP oraz opracowuje koncepcje i realizuje akcje informacyjne wspierające działalność NBP.

Natomiast zadaniami departamentu promocji są opracowywanie koncepcji i realizacja akcji promocyjnych wspierających działalność NBP, w tym związanych z promocją Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira S. Skrzypka oraz przygotowaniem założeń Dni Otwartych. Departament zajmuje się również obsługą redakcji wydawnictwa „Bank i Kredyt” i prowadzeniem serwisu Obserwator Finansowy.

Martyna Wojciechowska nadal na stanowisku dyrektorskim

Poprzednio dyrektorem departamentu komunikacji i promocji była Martyna Wojciechowska. Mimo rozdzielenia departamentu zachowała stanowisko dyrektorskie, wbrew naszym wcześniejszym ustaleniom zawartym w poprzedniej wersji tego tekstu.

- Informujemy, że Pani Martyna Wojciechowska nadal jest zatrudniona w NBP na stanowisku dyrektora departamentu - przekazało nam biuro prasowe Narodowego Banku Polskiego. Dodało, że Wojciechowska jest dyrektorem departamentu promocji.

Praca Martyny Wojciechowskiej w NBP na przełomie 2018 i 2019 roku stała się tematem publicznym, po tym jak „Gazeta Wyborcza”, opierając się na jej oświadczeniach majątkowych z wcześniejszych lat, podała, że Wojciechowska może zarabiać nawet 65 tys. zł miesięcznie. W niektórych publikacjach podważano kompetencje Wojciechowskiej i Kamili Sukiennik, szefowej gabinetu prezesa NBP, do pełnienia funkcji dyrektorskich, w „GW” kobiety określono jako "dwórki Glapińskiego".

Władze NBP krytykowali w tej sprawie także niektórzy politycy PiS. Na początku 2019 roku uchwalono znowelizowano ustawę o NBP, na mocy której bank centralny musiał opublikować dane o zarobkach swojego zarządu i osób ze stanowisk dyrektorskich.

NBP podał wszystkie takie statystyki od założenia instytucji w 1995 roku. Okazało się, że w 2017 i 2018 roku Martyna Wojciechowska zarobiła po prawie 600 tys. zł i była najlepiej wynagradzaną osobą na stanowisku dyrektorskim w NBP. W 2017 roku jej uposażenie stanowiło 11,68-krotność średniej pensji krajowej, a w 2018 r. - 10,8-krotność. Podobne relacje zarobków szefów komunikacji i promocji w NBP do średniej krajowej były za kadencji Leszka Balcerowicz i Marka Belki.

Wiosną 2019 roku Martyna Wojciechowska zapowiedziała  pozwy sądowe przeciw „Gazecie Wyborczej” i TVN dotyczące publikacji o jej pracy w NBP. W jej imieniu mec. Jolanta Turczynowicz-Kieryłło zarzuciła mediom „długotrwale nękanie medialne o podtekście politycznym, nazywanie jej dwórką, asystentką, przyboczna prezesa itp. połączone z nadużyciami w zakresie publikacji jej wizerunku i nazwiska”.

NBP z departamentem cyberbezpieczeństwa

W Narodowym Banku Polskim utworzono właśnie departament cyberbezpieczeństwa. Odpowiada on za zadania związane z monitorowaniem cyberzagrożeń i koordynacją obsługi cyberincydentów w systemach i infrastrukturze teleinformatycznej NBP.

Departament cyberbezpieczeństwa nadzoruje członek zarządu NBP Piotr Pogonowski, a obowiązki dyrektora departamentu pełni Sebastian Ferdyn.

Ponadto w NBP połączono departament ryzyka operacyjnego i zgodności (jego dyrektor była Izabela Kozłowska) oraz departament controllingu kierowanych przez Łukasza Urbaniaka. P.o. dyrektorką nowego departamentu jest Katarzyna Głowala, nadzór sprawuje członek zarządu Marta Gajęcka.

Do zadań departamentu controllingu i ryzyka operacyjnego należy opracowywanie planu finansowego NBP i planu inwestycji, monitorowanie realizacji tych planów oraz opracowywanie sprawozdawczości z ich realizacji, a także opracowywanie projektów zasad i metodyk oraz wykonywanie zadań analitycznych dotyczących ryzyka operacyjnego w NBP i monitorowanie tego ryzyka. Departament opracowuje również projekty rozwiązań wspierających zarządzanie funkcją zapewnienia zgodności w NBP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: NBP rozdzielił departamenty komunikacji i promocji, Martyna Wojciechowska nadal dyrektorem

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mark
Wreszcie wstawili eksperta od PR do PR
odpowiedź
User
Gość
Z Panem Piotrem miałem okazję współpracować i bardzo dobrze to wspominam, także serdecznie gratuluję nowego stanowiska i pozdrawiam!
odpowiedź
User
Bartosz123
Bardzo dobra zamiana! Właściwy człowiek na właściwym miejscu :)
odpowiedź