Netflix ma najwięcej użytkowników w Polsce. Serwis Canal+ przed vod.pl i CDA Premium (TOP stron i aplikacji VoD)

W lipcu br. Netflix miał wyższą odwiedzalność niż w czerwcu, osiągnął najwyższy wzrost wyników rok do roku. Uruchomioną pod koniec maja witrynę VoD Canal+ odwiedziło więcej internautów niż CDA Premium i vod.pl. Ten ostatni serwis tak jak Ipla.tv zanotował spory spadek wyników.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Netflix ma najwięcej użytkowników w Polsce. Serwis Canal+ przed vod.pl i CDA Premium (TOP stron i aplikacji VoD)

Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl przeglądarkową wersję Netflixa w lipcu br. odwiedziło 4,9 mln polskich internautów (co dało 18,1 proc. zasięgu), wykonując 78,14 mln odsłon, każdy średnio 15,9.

Serwis jest zdecydowanym liderem wśród witryn VoD pod względem liczby użytkowników i odsłon. Osiągnął wyższe wyniki niż w czerwcu br. (4,76 mln odwiedzających i 65,96 mln odsłon), natomiast niższe niż w trzech wcześniejszych miesiącach, kiedy podobnie jak inne platformy VoD korzystał z izolacji społecznej spowodowanej epidemią koronawirusa (w kwietniu zanotował rekordowo 5,68 mln użytkowników i 92,89 mln odsłon).

Na drugim miejscu jest sekcja VoD portalu WP.pl (nie jest do niej włączona usługa WP Pilot), która miała 2,84 mln użytkowników i 14,58 mln odsłon.

Platforma Canal+ z 2,6 mln użytkowników

W zestawieniu pierwszy raz pojawił się uruchomiona pod koniec maja platforma Canal+, na której 2,6 mln internautów wykonało 23,19 mln odsłon. filmami, serialami, programami oraz streamingiem 76 stacji telewizyjnych w modelu subskrypcyjnym.

Na początku czerwca Canal+ udostępnił też usługę Premiery Canal+, działającą pod osobną domeną premiery.canalplus.pl. Nadal działa też serwis NCplusgo.pl skierowany do abonentów Platformy Canal+. W zeszłym miesiącu 378 tys. internautów wykonało tam 7,75 mln odsłon, każdy przeciętnie 7,75 mln.

Serwis vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) przy 2,46 mln użytkowników miał 7,43 mln odsłon, a dział Premium na CDA.pl zanotował 2,14 mln odwiedzających i 26,22 mln odsłon. W drugim kwartale br. firma CDA osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 50 proc. do 15,57 mln zł oraz zysku netto z 2,3 do 4,37 mln zł. Na koniec czerwca z usługi CDA Premium korzystało 280,1 tys. użytkowników, wobec 300 tys. w połowie maja.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wirtualna-polska-przed-rasp-interia-bez-wzrostu-po-fuzji-z-polsatem-netflix-i-wydawca-pikio-w-top20-gemius-pbi-z-lipca,7170493245761153a ##

HBOGO przed Iplą

W zestawieniu są też serwisy VoD innych nadawców i operatorów telewizyjnych niż Canal+. TVP VOD miał 1,88 mln użytkowników i 24,98 mln odsłon, a Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska) - 1,85 użytkowników i 24,64 mln odsłon.

Na HBOGO.pl 1,25 mln internautów wykonało 14,1 mln odsłon, a na Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) 950,4 tys. użytkowników wygenerowało 9,82 mln odsłon.

grafika

W lipcu ub.r. w ramach badania Gemius/PBI doszło do awarii miernika mobilnego, dlatego nie ma statystyk z tamtego miesiąca o liczbie odsłon wielu serwisów. Natomiast dziewięć czołowych witryn (bez niedziałającej przed rokiem platformy Canal+) w lipcu miało łącznie 18,66 mln użytkowników (bez współodwiedzalności), o 116,5 tys. (0,6 proc.) mniej niż rok wcześniej.

Netflix zyskał rok do roku 1,43 mln użytkowników - to wzrost o 40,9 proc., zarówno liczbowo, jak i procentowo najwyższy w zestawieniu. Sekcja VoD na WP.pl osiągnęła natomiast wzrost o 214 tys. odwiedzających (8,1 proc.) i 3,63 mln odsłon (33,1 proc.), a NCplusgo.pl - 81,3 tys. użytkowników (27,4 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/hbo-max-ilu-ma-widzow-jak-odbierac-gorzej-niz-disney-36-mln-uzytkownikow-w-miesiac,7170501178709633a ##

Za to na vod.pl ubyło 792,2 tys. internautów (24,3 proc.) i 4,9 mln odsłon (39,8 proc.), na CDA Premium 381,5 tys. użytkowników (15,1 proc.), na HBOGO.pl - 184,8 tys. użytkowników (12,9 proc.), a na Ipla.tv - 73,1 tys. internautów (7,1 proc.) i 1,07 mln odsłon (9,9 proc.).

Player.pl stracił 361,2 tys. użytkowników (16,4 proc.), zyskując 2,49 mln odsłon (11,2 proc.). Natomiast TVP VOD zanotowało spadek liczby odwiedzających o 42 tys. (2,2 proc.) i wzrost liczby odsłon o 64,9 tys. (0,3 proc.).

grafika

Netflix dominuje wśród aplikacji

Z aplikacji Netflixa w lipcu br. skorzystało 4,1 mln polskich internautów, co wobec 1,37 mln rok wcześniej oznacza prawie trzykrotny wzrost. Mocno w górę poszła też liczba użytkowników aplikacji Horizon GO (ze 127,8 do 343,7 tys., czyli o 169 proc.) i nc+ GO (ze 155,6 do 320,5 tys., czyli o 105,9 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zenek-najchetniej-ogladanym-film-netflix-tomasz-raczek-to-mnie-nie-dziwi,7170504225670785a ##

Kilka aplikacji jest w badaniu Gemius/PBI objętych audytem, dlatego są dostępne ich statystyki odsłon. Player zanotował spadek o 130,8 tys. użytkowników (18,7 proc.) i 5,79 mln odsłon (19,3 proc.), a Ipla mobile przy spadku liczby użytkowników o 91,1 tys. (23,3 proc.) zyskała 856,3 tys. odsłon (8,5 proc.).

Aplikacja TVP VOD zyskała 61,7 tys. użytkowników (42 proc.) i 2,14 mln odsłon (28,1 proc.), a Cyfrowy Polsat GO - 13,2 tys. użytkowników (14,6 proc.) i 101,4 tys. odsłon (2,4 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP