Ponad połowa użytkowników serwisu Netflix dzieli się danymi do konta

52,5 proc. użytkowników Netfliksa udostępnia dane do konta w serwisie osobom spoza swojego gospodarstwa domowego - wynika z danych serwisu KilltheCableBill. W praktyce oznacza to, że platforma traci rocznie na dzieleniu haseł 6 mld dolarów przychodów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Netflix jest obecnie niekwestionowanym światowym liderem w segmencie VOD, jednak dynamika wzrostu nowych odbiorców serwisu hamuje. Na koniec marca br. Netflix miał 207,64 mln płacących użytkowników, wobec 182,86 mln rok wcześniej i 203,66 mln na koniec grudnia ub.r. W zeszłym kwartale liczba subskrybentów zwiększyła się o 3,98 mln, dużo mniej od prognozowanego przez firmę wzrostu o 6 mln.

Dzielenie haseł to problem

Jedną z przyczyn malejącego przyrostu nowych użytkowników Netfliksa może być fakt, że coraz więcej osób korzystających z platformy udostępnia swoje konta innym. Serwis jakiś czas temu przyznał, że dostrzega ten problem i rozpoczął test nowej funkcji, która ma ograniczyć współdzielenie konta między użytkownikami nie mieszkającymi w jednym gospodarstwie domowym.

Teraz nowe niepokojące dane na temat dzielenia się kontem Netfliksa dostarczył serwis KilltheCableBill. Zgodnie z nimi 52,5 proc. użytkowników serwisu udostępnia dane do swojego profilu osobom spoza swojego gospodarstwa domowego. Najczęściej są to krewni subskrybentów spoza najbliższej rodziny (25,6 proc.), dzieci nie mieszkające już w rodzinnym domu (17,7 proc.) oraz przyjaciele i znajomi płacących użytkowników (9,2 proc.).

grafika

Informacje podane przez KilltheCableBill są bardziej niepokojące dla Netliksa niż dane udostępnione wcześniej przez firmę Magid, która w czerwcu 2020 r. szacowała odsetek użytkowników udostępniających konta na poziomie 33 proc.

Według analityków Citibanku niezgodne z regulaminem współdzielenie kont przynosi Netfliksowi roczną stratę przychodów w wysokości ok. 6 mld dol., co stanowi 24 proc. wpływów firmy w 2020 r. Z kolei Parks Associates wylicza, że kwota ta może sięgać nawet 9 mld dol., a w 2024 r. wynieść 12,4 mld dol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały