Netflix ogłasza datę startu pakietów z reklamami

Po miesiącach zapowiedzi Netflix ogłosił, że listopadzie wprowadzi w 12 krajach pakiety z reklamami. Nowa oferta na razie nie objęła Polski.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Na początek abonament reklamowy Netfliksa pojawi się w 12 krajach - są to Stany Zjednoczone, Australia, Brazylia, Francja, Hiszpania, Japonia Kanada, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-niezalezny-pomiar-ogladalnosci ##

Reklamy w Netflix - ceny pakietów

W Wielkiej Brytanii podstawowy pakiet reklamowy będzie kosztował 4,99 funtów (27,73 zł). W Stanach Zjednoczonych cena zaś wyniesie 6,99 dolarów (34,33 zł). We Francji cenę pakietu z reklamami ustalono na 5,99 euro (28,70 zł).

Pierwsi z nowych abonamentów będą mogli skorzystać Amerykanie - już od 3 listopada. W Wielkiej Brytanii oferta zacznie obowiązywać 6 listopada.

W porównaniu z obecnie obowiązującymi pakietami, wersja Netfliksa z reklamami będzie miała ograniczoną bibliotekę tytułów. Jakość odtwarzania wideo wyniesie 720p, średni czas trwania reklam ma wynieść od 4 do 5 minut na godzinę.

Reklamy będą miały długość 15 lub 30 sekund, będą pokazywane widzom przed oraz w trakcie programów i filmów.

Od pierwszego kwartału 2023 roku ruch reklamowy i widoczność reklam na Netfliksie będzie rejestrowany przez dwie firmy - DoubleVerify i Integral Ad Science. Ponadto w USA Netflix będzie używał pomiaru Nielsena Digital Ad Ratings (DAR).

Kiedy reklamy w Netflix w Polsce?

Partnerem technologicznym Netfliksa przy wprowadzaniu reklam jest Microsoft.

Plany wprowadzania reklam Netfliksa przyspieszyły po zapowiedzi konkurencyjnej platformy Disney+, która wdroży abonamenty reklamowe w grudniu.

Według „Wall Street Journal” Netflix chce, żeby reklamodawcy płacili oni 65 dol. za dotarcie do tysiąca widzów. To znacznie wyższa cena niż w przypadku innych serwisów streamingowych, które już oferują reklamy.

Nie wiadomo kiedy oferta pojawi się na polskim rynku. - Jesteśmy wciąż na wczesnym etapie prac nad wprowadzeniem tańszego pakietu wspieranego reklamami. Żadne decyzje w tym zakresie nie zostały jeszcze podjęte - poinformowało nas kilka dni temu biuro prasowe Netfiksa w Polsce, które zapytaliśmy o zespół do obsługi reklamowej.

Netflix ma na świecie 220,67 mln subskrybentów. Z danych Mediapanelu wynika, że wrześniu br. jego stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników. To 41,13 proc. wszystkich internautów z kraju. Każdy subskrybent spędził przy treściach platformy średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu