Netflix testuje telewizję linearną

Netflix uruchamia dla subskrybentów nowy serwis internetowy o nazwie Direct. Założeniem platformy jest prezentowanie na niej filmów, seriali i programów według zdefiniowanej kolejności, tak jak odbywa się to w wypadku linearnej telewizji. Na razie Direct będzie dostępny jedynie we Francji.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix testuje telewizję linearną

Netflix pozostaje globalnie największym serwisem VoD. Obecnie z platformy korzysta na całym świecie ponad 201 mln subskrybentów.

Direct jak telewizja

W swoich założeniach Netflix oferuje treści w modelu pozwalającym użytkownikom w ramach abonamentu na samodzielny wybór konkretnego filmu czy serialu, ułatwieniem może być opracowany przez serwis system rekomendacji treści.

Teraz jednak, w ramach eksperymentu Netflix postanowił udostępnić we Francji platformę o nazwie Direct, która funkcjonuje na innych zasadach.

Serwis Direct oferuje subskrybentom Netfliksa treści pochodzące z biblioteki serwisu, ale w ramach zdefiniowanego wcześniej programu. Oznacza to, że odbiorca ogląda filmy, seriale i programy w określonej kolejności, tak jak dzieje się to w wypadku tradycyjnej telewizji linearnej.

Na razie Direct jest dostępny jedynie z poziomu przeglądarki internetowej. Zapowiadając nowe rozwiązanie serwis wyjaśnia, że do swojego eksperymentu wybrał Francję, gdzie Netflix ma ponad 9 mln użytkowników, z których spora grupa to osoby w starszym wieku.

Tacy odbiorcy, jak przekonuje firma, są przywiązani do tradycyjnej telewizji i nie zawsze chcą poświęcać swój czas na samodzielny wybór konkretnych pozycji z biblioteki, nawet z wykorzystaniem systemu rekomendacji.

Na razie nie wiadomo czy platforma Direct zostanie udostępniona szerzej poza francuskim rynkiem. Subskrybenci Netfliksa nie będą ponosić żadnych dodatkowych opłat związanych z korzystaniem z Direct.

Netflix latem zyskał 2,2 mln subskrybentów

Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. przeglądarkową wersję Netfliksa odwiedziło 4,9 mln polskich internautów, wykonując 64 mln odsłon.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-ma-w-polsce-prawie-880-tysiecy-uzytkownikow-w-polowie-roku-ich-liczba-wzrosnie-do-997-tysiecy-imponujacy-wynik-dlaczego-netflix-jak-korzystac-ceny-oferta,7170522930787969a ##

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji