SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Newsweek” i „Viva!” dwa razy więcej z reklam, mniej „Polityka” i „Tele Tydzień”

W sierpniu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 5,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosty wynoszące ok. 100 proc. osiągnęły „Newsweek Polska” i „Viva!”, za to spore straty zanotowały „Polityka” i „Tele Tydzień”.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe „Vivy!” (Edipresse Polska) był w sierpniu wyższe o 95 proc. niż rok wcześniej, a „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 116,5 proc. wyższe. „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam więcej o 40,6 proc., „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 38,8 proc., a „Tele Program” (dodatek weekendowy do wielu gazet regionalnych) - o 44,3 proc. Natomiast wpływy reklamowe liderującego pod tym względem „Wprost” (AWR Wprost) wzrosły o 27 proc.

>>> „Fakt” i „Rzeczpospolita” więcej z reklam „GW”, „SE” i „DGP” mniej (TOP10)

Z drugiej strony „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam o 22,2 proc. mniej niż przed rokiem, „Claudia” (G+J Polska) - o 21,9 proc. mniej, a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 18,3 proc. Z kolei przychody reklamowe „Świata Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) spadły o 3,2 proc.

>>> „Gala”, „Party” i „Show” ze wzrostami czytelnictwa, topowe tygodniki tracą

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
Wirtualnemedia.plVIII.2012VIII.2011
Wprost7 915 450 zł6 233 000 zł
Viva!6 561 397 zł3 364 443 zł
Tele Tydzień5 707 425 zł7 334 956 zł
Twój Styl5 692 116 zł4 049 340 zł
Newsweek Polska4 581 536 zł2 116 300 zł
Tele Program3 832 662 zł2 655 637 zł
Świat Kobiety3 416 672 zł3 528 750 zł
Claudia3 283 430 zł4 204 927 zł
Przyjaciółka3 236 654 zł2 330 879 zł
Polityka3 093 700 zł3 784 700 zł
monitorowane tytuły razem148 345 520 zł141 103 311 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” i „Viva!” dwa razy więcej z reklam, mniej „Polityka” i „Tele Tydzień”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
To tylko spadki cennikowe – realne są dużo większe.
odpowiedź