SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek” i „Wprost” mocno w górę, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień” i „Viva!” w dół

W październiku br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam minimalnie mniej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy reklamowe „Newsweeka” i „Wprost”, a najbardziej spadły w przypadku „Przyjaciółki”, „Tele Tygodnia” i „Vivy!”.

„Newsweek” i „Wprost” mocno w górę, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień” i „Viva!” w dół

Cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism były w październiku br. o 0,2 proc. mniejsze niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przy czym zarabiające najwięcej z reklam tygodniki opinii znacząco zwiększyły w skali roku te przychody. W przypadku „Newsweeka Polska” (Axel Springer Polska) wzrost wyniósł 45,8 proc., w przypadku „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) – 17,2 proc., a w przypadku „Wprost” (AWR Wprost) – 40,9 proc. Ten ostatni tytuł zwiększa przychody reklamowe kolejny miesiąc z rzędu – we wrześniu zarobił z tego tytułu 20,2 proc. więcej niż rok wcześniej (szczegóły na ten temat), a w sierpniu – aż 72,6 proc. więcej (szczegóły).

Z drugiej strony wpływy reklamowe dwutygodnika „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) były o 28,6 proc. mniejsze niż w październiku ub.r. Kilkunastoprocentowe spadki tych przychodów zanotowały „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) i dwutygodnik „Viva!” (Edipresse Polska) – odpowiednio 15 proc. i 13,2 proc. Z kolei wśród miesięczników „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam 7,8 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Claudia” (G+J Polska) – 3,1 proc. mniej.

Z najważniejszych czasopism dla kobiet wzrosty wpływów reklamowych w skali roku zanotowały jedynie tygodnik „Gala” (G+J Polska) i dwutygodnik „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) – odpowiednio 19,8 proc. i 11,6 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  X.2010 X.2009
Newsweek Polska 16 591 777 zł 11 382 973 zł
Polityka 10 987 300 zł 9 372 433 zł
Wprost 9 275 495 zł 6 583 600 zł
Tele Tydzień 8 186 504 zł 9 625 425 zł
Viva! 7 461 808 zł 8 594 327 zł
Twój Styl 7 458 352 zł 8 093 568 zł
Claudia 5 718 028 zł 5 901 655 zł
Party 5 042 955 zł 4 518 610 zł
Gala 4 995 271 zł 4 171 367 zł
Przyjaciółka 4 664 674 zł 6 537 550 zł
monitorowane tytuły razem 239 785 175 zł 240 200 862 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” i „Wprost” mocno w górę, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień” i „Viva!” w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tomek l.
znakomity wynik Wprost!!!
8 8
odpowiedź
User
Gembal
"Wprost" supcio!
8 8
odpowiedź
User
pinger
aj tam gazety na youtube są prawdziwe okazy!
DANIELOS PITA pinger pl najlepszy blog
8 8
odpowiedź
User
naf
Ile można czytać Wielką Kumulację RMf!!!
8 8
odpowiedź