SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Newsweek” i „Wprost” mocno w górę, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień” i „Viva!” w dół

W październiku br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam minimalnie mniej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy reklamowe „Newsweeka” i „Wprost”, a najbardziej spadły w przypadku „Przyjaciółki”, „Tele Tygodnia” i „Vivy!”.

„Newsweek” i „Wprost” mocno w górę, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień” i „Viva!” w dół

Cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism były w październiku br. o 0,2 proc. mniejsze niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przy czym zarabiające najwięcej z reklam tygodniki opinii znacząco zwiększyły w skali roku te przychody. W przypadku „Newsweeka Polska” (Axel Springer Polska) wzrost wyniósł 45,8 proc., w przypadku „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) – 17,2 proc., a w przypadku „Wprost” (AWR Wprost) – 40,9 proc. Ten ostatni tytuł zwiększa przychody reklamowe kolejny miesiąc z rzędu – we wrześniu zarobił z tego tytułu 20,2 proc. więcej niż rok wcześniej (szczegóły na ten temat), a w sierpniu – aż 72,6 proc. więcej (szczegóły).

Z drugiej strony wpływy reklamowe dwutygodnika „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) były o 28,6 proc. mniejsze niż w październiku ub.r. Kilkunastoprocentowe spadki tych przychodów zanotowały „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) i dwutygodnik „Viva!” (Edipresse Polska) – odpowiednio 15 proc. i 13,2 proc. Z kolei wśród miesięczników „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam 7,8 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Claudia” (G+J Polska) – 3,1 proc. mniej.

Z najważniejszych czasopism dla kobiet wzrosty wpływów reklamowych w skali roku zanotowały jedynie tygodnik „Gala” (G+J Polska) i dwutygodnik „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) – odpowiednio 19,8 proc. i 11,6 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
 X.2010X.2009
Newsweek Polska16 591 777 zł11 382 973 zł
Polityka10 987 300 zł9 372 433 zł
Wprost9 275 495 zł6 583 600 zł
Tele Tydzień8 186 504 zł9 625 425 zł
Viva!7 461 808 zł8 594 327 zł
Twój Styl7 458 352 zł8 093 568 zł
Claudia5 718 028 zł5 901 655 zł
Party5 042 955 zł4 518 610 zł
Gala4 995 271 zł4 171 367 zł
Przyjaciółka4 664 674 zł6 537 550 zł
monitorowane tytuły razem239 785 175 zł240 200 862 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” i „Wprost” mocno w górę, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień” i „Viva!” w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tomek l.
znakomity wynik Wprost!!!
odpowiedź
User
Gembal
"Wprost" supcio!
odpowiedź
User
pinger
aj tam gazety na youtube są prawdziwe okazy!
DANIELOS PITA pinger pl najlepszy blog
odpowiedź